بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری و یک شهید در غزه

منابع فلسطینی از یورش گسترده نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری و درگیری‌های مسلحانه در جنین خبر دادند.
کد خبر: ۵۳۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ - 05July 2022

بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری و یک شهید در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان صهیونیست به صورت گسترده به نقاط مختلف کرانه باختری یورش برده و درگیری‌های مسلحانه‌ای در جنین به وقوع پیوست.

نظامیان صهیونیست همچنین تعدادی از فلسطینیان را به بهانه مشارکت در مقاومت‌های مردمی بازداشت و برای بازجویی به مراکز امنیتی ارجاع دادند.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین به صورت گسترده به منازل ده‌ها فلسطینی در روستا‌ها و شهر‌های طوباس، جنین، نابلس و رام‌الله یورش بردند و به گفته منابع امنیتی، نظامیان اشغالگر دو اسیر آزاده به نام‌های محمد خالد ابوخلیفه و عطا الجبالی از رهبران حماس را بازداشت کردند.

همچنین درگیری‌هایی بین جوانان فلسطینی و نیرو‌های اشغالگر در شهرک یعبد رخ داد که نظامیان صهیونیست شروع به شلیک بمب صوتی کردند.

شهر‌های کرانه باختری تقریبا هر روز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و بازداشت فلسطینیان است. تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا اواخر ماه می (May) ۲۰۲۲ به حدود چهار هزار و ۶۰۰ اسیر رسیده که از این تعداد ۳۱ نفر زن، ۱۷۲ نفر کودک و ۶۸۲ نفر نیز بازداشت اداری (بدون محاکمه) هستند.

ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان به مسجدالأقصی

از سوی دیگر ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز سه‌شنبه از سمت باب‌المغاربه به صحن‌های مسجدالأقصی در شهر قدس اشغالی یورش بردند. اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حراست شدید نیرو‌های پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل به این مسجد مقدس یورش برده و اقدام به اجرای آئین تلمودی کردند.

شهادت یک فلسطینی در غزه

طبق گزارش وبگاه «فلسطین الیوم» بامداد امروز (سه‌شنبه) یک جوان فلسطینی به نام «احمد حرب عیاد» (۳۲ ساله) در نتیجه جراحت وارده به وی در حمله شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. این جوان فلسطینی که با هدف اشتغال به کار به اراضی اشغالی فلسطین مراجعه کرده بود، از سوی شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست هدف حمله قرار گرفته و زخمی شد.

وزارت کار غزه اعلام کرد که «احمد حرب عیاد» در نزدیکی دیوار حایل در طولکرم واقع در شمال کرانه باختری هدف ضرب و شتم نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار