گزافه‌گویی وزیر انرژی تل‌آویو درباره میدان گازی کاریش

وزیر انرژی رژیم موقت صهیونیستی بعد از بازدید از میدان گازی کاریش به گزافه‌گویی پرداخت و مدعی پاسخ به هرگونه تحرک علیه این منطقه گازی شد.
کد خبر: ۵۳۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ - 06July 2022

گزافه‌گویی وزیر انرژی تل‌آویو درباره میدان گازی کاریشبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به دنبال اقدام تاکتیکی حزب‌الله لبنان و اعزام چند فروند پهپاد به منطقه گازی «کاریش» در روز‌های گذشته، وزیر انرژی رژیم موقت صهیونیستی از این میدان گازی بازدید کرد و مدعی پاسخ به هرگونه تحرک علیه این میدان گازی شد.

به گزارش وبگاه «تایمز اسرائیل» «کارینه الحرار» وزیر انرژی رژیم موقت صهیونیستی پس از بازگشت از میدان گازی کاریش اظهار داشت: «شروع تولید گاز طبیعی از کاریش، که در ماه سپتامبر پیش‌بینی می‌شود، برای اقتصاد انرژی اسرائیل و جهانی ضروری است.»

وی در ادامه با اشاره به اهمیت این منطقه مدعی شد هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به دکلی که در آب‌های اسرائیل قرار دارد، با انواع ابزار‌ها پاسخ داده خواهد شد.

جنبش حزب‌الله لبنان روز شنبه درباره ادعا‌های رژیم موقت صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپاد‌های این جنبش بیانیه صادر کرد.

شبکه خبری «المیادین» به نقل از حزب‌الله گزارش داد، گروه شهیدان «جمیل سکاف» ‏و «مهدی یاغی»، سه پهپاد غیر مسلح و در اندازه‌های مختلف به سمت منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» به پرواز درآوردند. حزب‌الله تأکید کرد، مأموریت این پهپاد‌های شناسایی بوده و «مأموریت مورد نظر انجام شد. پیام نیز [به صهیونیستها] رسید. پیروزی فقط نزد خداوند عزیز و جبار است».

وبگاه شبکه خبری «کان» روز یکشنبه در تحلیلی در این باره نوشت، سامانه موشکی «باراک» روز شنبه برای اولین بار هواپیما‌های بدون سرنشین حزب‌الله را رهگیری کرد. در حالیکه نیروی دریایی این عملیات را موفقیت آمیز توصیف کرده، اما مقامات ارتش تصریح کردند تهدید حیاتی که باید با آن مقابله کنند، موشک پیشرفته «یاخونت» است.

به گفته مقام‌های ارشد رژیم موقت صهیونیستی، تهدید اصلی موشک‌های کروز یاخونت است که در زرادخانه ارتش سوریه نیز قرار دارد. این موشک‌ها بسیار سریع پرواز می‌کنند و به اپراتور‌های سامانه موشکی زمان برای تصمیم گیری نمی‌دهند.

یک اندیشکده صهیونیستی در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی توان یگان دریایی حزب‌الله لبنان پرداخت و نوشت، یگان دریایی حزب‌الله برای چند سناریوی تلافی جویانه نظامی علیه سکوی نفتی «کاریش» یا نیرو‌های ارتش (رژیم موقت) اسرائیل که اطراف آن گشتزنی می‌کنند، آماده است.

اندیشکده صهیونیستی «آلما» در بخشی از گزارش خود نوشت، یگان نیروی دریایی حزب‌الله احتمالاً موشک‌های «نور» را در اختیار دارد. «نور» یک موشک ضد کشتی با برد ۱۲۰ تا ۲۲۰ کیلومتر است و نسخه پیشرفته موشک «سی-۸۰۲» چینی محسوب می‌شود.

شمار دقیق موشک‌های سطح به دریای کروز حزب‌الله مشخص نیست، اما برآورد می‌شود که ده‌ها موشک در اختیار دارد. برخی از این موشک‌ها برای استفاده فوری در نزدیکی خط ساحلی لبنان حفظ و از تاسیساتی که از قبل توسط حزب الله تهیه شده است، شلیک می‌شوند.

از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شد. در ماه مه گذشته لبنان به خاطر محاسبات اشتباهاتی پیشین، منطقه مورد منازعه را از خط ۲۳ به خط ۲۹ تغییر داد و منطقه مورد مناقشه به ۱۴۰۰ کیلومتر رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها