الاخبار گزارش داد؛

عقب‌نشینی تل‌آویو برابر حزب‌الله/ افشای عملیات نخست پهپادی مقاومت

الاخبار از ارسال پیامی از سوی رژیم صهیونیستی به دولت لبنان از طریق کانال آمریکایی‌ها خبر داد که به پرونده مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی مشترک، ارتباط دارد.
کد خبر: ۵۳۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ - 06July 2022

عقب‌نشینی تل‌آویو برابر حزب‌الله/ افشای عملیات نخست پهپادی مقاومتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، روزنامه لبنانی الاخبار امروز در گزارشی نوشت: بر خلاف اقدامات تخاصم جویانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوع عملیات پهپادی حزب الله لبنان، شامگاه گذشته پیامی از سوی تل‌آویو و واشنگتن به دولت لبنان ارسال شد که مضمون آن از این قرار است که «ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم و به روند مذاکرات تعهد داریم».

منابع آگاه همچنین در ارتباط با عملیات پهپادی حزب الله لبنان، گفته اند که عملیات پهپادی روز شنبه گذشته نخستین عملیات حزب الله علیه میدان گازی کاریش در دریای مدیترانه نبوده است و در روز چهارشنبه هفته قبل از آن نیز، عملیات پهپادی دیگری از سوی حزب الله انجام شده است.

براین اساس، مفاد پیام طرف آمریکایی درباره این بوده است که واشنگتن از موضع حزب الله - درباره اینکه نباید تا زمان پایان مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی، استخراج گاز از میدان گازی کاریش صورت گیرد- آگاهی دارد و در این مساله تغییری ایجاد نشده، بر این اساس خواهان هیچ گونه تنشی در این موضوع نیست.

الاخبار همچنین در ارتباط با دلیل انجام عملیات پهپادی از سوی حزب الله لبنان علیه میدان گازی کاریش، نوشت: حزب الله به دو دلیل اقدام به اجرای این عملیات کرد، نخست اینکه به اعتقاد رهبران مقاومت پیامی که از سوی سفیر آمریکا در بیروت به طرف لبنانی در ارتباط با مذاکرات دریایی، ارائه شده بود، اصلاً محتوای رضایت بخشی نداشته است. دوم اینکه رژیم صهیونیستی در اقدامی تحریک آمیز که به معنای آغاز روند استخراج گاز از میدان گازی کاریش تعبیر شد، آتش دادن گاز بر فراز این میدان گازی را آغاز کرده بود. حزب الله نیز عملیات‌های پهپادی خود را در این راستا انجام داد که بر معادله وضع شده از سوی سید حسن نصرالله تاکید کند، معادله‌ای با این محتوا که تا زمان عدم توافق، استخراج گاز نباید آغاز شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار