آمریکا و صهیونیست‌ها پیام عملیات پهپادی حزب‌الله را درک کنند

رئیس هیات شرعی جنبش حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت: آمریکا و دشمن صهیونیستی باید پیام عملیات پهپادی اخیر حزب‌الله را درک کنند.
کد خبر: ۵۳۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ - 09July 2022

آمریکا و صهیونیست‌ها پیام عملیات پهپادی حزب‌الله را درک کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المنار، رئیس هیات شرعی جنبش حزب‌الله لبنان در سخنانی تسریع در تشکیل دولت در این کشور را خواستار شد.

«شیخ محمد یزبک» در خطبه‌های نماز جمعه در بارگاه سیده خوله در بعلبک گفت: دولت آمریکا سعی دارد از طریق «عاموس هوکشتیان» فرستده خود با وقت کشی مانع لبنان در استخرج ثروت‌های نفت و گاز خود شود و به دشمن برای استفاده از میدان گازی کاریش کمک می‌کند.

شیخ یزبک در اشاره به عملیات پهپادی اخیر حزب‌الله هم افزود: آمریکا و دشمن صهیونیست یابید پیام این پهپاد‌ها را درک کنند و آن پیام این است که لبنان و مقاومت کوتاه آمدن از حقوق خود را نخواهند پذیرفت.

رژیم صهیونیستی شنبه هفته گذشته مدعی رهگیری و انهدام سه پهپاد حزب‌الله لبنان که به سوی سکوی گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه در پرواز بودند، شد.

حزب‌الله لبنان در واکنش به این ادعا اعلام کرد که گروه شهیدان «جمیل سکاف» ‏و «مهدی یاغی»، سه پهپاد غیر مسلح در اندازه‌های مختلف به سمت منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» به پرواز درآوردند‬ که مأموریت این پهپاد‌های شناسایی بوده و مأموریت مورد نظر انجام شد.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده بود: سه فروند پهپاد غیرمسلح در ابعاد مختلف را به منطقه مورد مناقشه در میدان گازی کاریش برای انجام مأموریت شناسایی پرتاب کردیم.

این بیانیه می‌افزاید: مأموریت شناسایی انجام شد و پیام نیز [به صهیونیست‌ها] رسید. پیروزی فقط با تکیه بر خداوند قادر میسر است.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه گذشته مدعی شد که پیش از رهگیری سه فروند پهپاد حزب الله در شنبه گذشته، یک پهپاد دیگر حزب‌الله را هم سه روز قبل از آن رهگیری کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پهپاد در حال حرکت به سمت میدان گازی کاریش بوده و در آب‌های لبنان و به دور از مرز‌های دریایی اسرائیل رهگیری شده و هیچ تهدید و خطری به همراه نداشته است.

ادعای ارتش رژیم صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از منابع آگاه نوشت که عملیات پهپادی حزب الله طی شنبه گذشته نخستین عملیات نبوده و پیش از آن یک عملیات دیگر هم در روز چهارشنبه انجام شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار