مقام حزب‌الله:

دشمن صهیونیستی بیشترین بها را در جنگ بعدی می‌پردازد

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به دستاورد‌های مقاومت از ۴۰ سال گذشته تاکنون گفت: ما هرگز در دفاع از حقوق لبنان عقب‌نشینی نمی‌کنیم و تاریخ مقاومت، سراسر پیروزی است.
کد خبر: ۵۳۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ - 19July 2022

دشمن صهیونیستی بیشترین بها را در جنگ بعدی می‌پردازدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در مراسم تشکل‌های زنان به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس حزب‌الله اظهار داشت: زنان نقش خود را در جبهه‌های مختلف در راستای اهداف مقاومت به بهترین شکل ایفا کرده‌اند و در ساختن مقاومت و راه و جامعه آن شریک بودند. زنان به‌شکل پررنگ در مقاومت حضور دارند و پرچم زینبیه را به‌دوش می‌کشند؛ پرچمی که هرگز به زمین نیفتاده و همچنان به‌دست خواهران بزرگوار برافراشته است.

سید هاشم صفی‌الدین افزود: زنان در حزب‌الله کمک‌های زیادی به جامعه کرده‌اند، اما برخی در کشور هستند که همچنان تلاش می‌کنند با به خطر انداختن فرهنگ اصیل و مستحکم ما زنان را در لبنان هدف قرار دهند و این نشان می‌دهد که این طرف‌ها در شناخت فرهنگ اصیل زنان مقاومت مشکل دارند. برخی در داخل لبنان از ما می‌خواهند که از فرهنگ غرب تقلید کنیم، اما ما بار‌ها گفته‌ایم که هرگز فرهنگ غربی را نمی‌خواهیم و هرگز شبیه غربی‌ها نخواهیم شد و ما فرهنگ ویژه و تاریخ و هویت خودمان را داریم.

این مقام حزب‌الله اضافه کرد: از ۴۰ سال قبل تاکنون دشمنان و افراد نادان، ما را مورد هدف قرار داده و یک روز ما را رها نکرده‌اند و از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا تیر کینه‌های خود را به‌سمت مقاومت پرتاب کنند. اما با وجود این، مقاومت برای محافظت از کشور به دستاورد‌هایی رسیده است که آن‌ها هرگز نتوانستند کسب کنند. اکنون بعد از چهل سال می‌گوییم که کشور هویت اصیل خود را دارد و از همه می‌خواهیم که دست در دست هم دهیم و وطن خود را بسازیم.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: مقاومت در هر شرایطی به اصول خود وفادار خواهد ماند و از وظیفه ملی خود عقب‌نشینی نمی‌کند و دفاع از کشور، سرنوشت و تقدیر مقاومت بوده است و به همین ترتیب ادامه خواهد داد.

وی در ادامه به‌مناسبت عید غدیر خم اعلام کرد: این روز عید بزرگی برای همه امت اسلامی و دارای ابعادی است که امت اسلامی را گرد هم می‌آورد و آن را در بر می‌گیرد. اگر مسلمانان می‌خواهند آینده و ایمان خود را حفظ کنند باید به ولایت امام علی (ع) که پیامبر اکرم (ص) بر آن تأکید کرد وفادار باشند.

سید هاشم صفی‌الدین ادامه داد: اصالت وجود ما در وابستگی و تعهد خالصانه به وطن خود همراه با جهاد و فداکاری‌هایمان است. حزب‌الله زمانی تشکیل شد که همه لبنانی‌ها ناامید بودند، اما به‌محض تأسیس حزب‌الله امید پیروزی در دل لبنانی‌ها شکل گرفت و تاریخ چهل‌ساله این حزب سراسر پیروزی است.

«محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز طی سخنانی با تأکید بر اینکه «مقاومت امروز متعهد به حفظ حاکمیت ملی و حق لبنان بر آب‌های سرزمینی و منابع طبیعی نفتی و گازی خود است»، گفت: مقاومت به‌دنبال ایفای نقش خود است که از طریق آن مردم لبنان حق کاملشان را از ثروت‌های نفتی و گازی کشورشان به دست بیاورند. مقاومت از هرگونه تجاوز به این حق جلوگیری می‌کند و با موضع قدرت و اراده خود و تعهد ملی شجاعانه که سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله بر آن تأکید کرد، در برابر تجاوزات دشمن خواهد ایستاد.

محمد رعد افزود: مقاومت روز به روز پیشرفت می‌کند و امروز چهلمین سالگرد تأسیس حزب‌الله را جشن می‌گیریم. ما دقیقاً می‌دانستیم که چگونه شروع کرده‌ایم و امروز می‌بینیم که چگونه در موضع قدرت و مصونیت و مدیریت خوب و سازماندهی عالی قرار گرفته‌ایم و برای هرگونه رویارویی آمادگی داریم، به همین دلیل دشمن صهیونیستی قادر به تجاوز علیه لبنان نیست؛ زیرا از قدرت مقاومت آگاه است.

این مسئول حزب‌الله تصریح کرد: ما هرگز فریب نخواهیم خورد و اجازه نمی‌دهیم دشمن خواسته‌های خود را بر ما تحمیل کند و اگر دشمن به‌دنبال جنگ است ما آمادگی آن را داریم، واقعیت آن است که دشمنان خواهان نوع دیگری از جنگ علیه مقاومت هستند و این جنگ را تحت پوشش محاصره و محدودیت‌های اقتصادی علیه ملت لبنان به‌راه انداخته‌اند و روی معیشت شهروندان لبنانی شرط‌بندی می‌کنند و مانع واردات دارو به این کشور می‌شوند.

وی در ادامه ابراز کرد: دشمنان همچنین از رسیدن به توافقات لازم جهت بهره‌مندی لبنان از ثروت‌های دریایی خود جلوگیری می‌کنند و با تحریم شرکت‌های حفاری خارجی اجازه نمی‌دهند که لبنانی‌ها بتوانند نفت و گاز خود را استخراج کنند.

این مقام حزب‌الله افزود: مقاومت در همه شرایط و زمان‌ها قادر به دفع هرگونه تجاوز و جنگی بوده است و به جهانیان ثابت خواهیم کرد کسی که در جنگ آینده بیشترین هزینه و بهاء را خواهد پرداخت دشمن منحوس صهیونیستی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار