ادعای رسانه صهیونیستی؛ مشاور بن‌سلمان در تدارک دیدار سعودی-اسرائیلی-آمریکایی

یک روزنامه صهیونیستی مدعی تلاش مشاور ولی‌عهد سعودی برای ترتیب دادن دیداری سه‌جانبه میان مقامات سعودی، اسرائیلی و آمریکایی در ریاض شد.
کد خبر: ۵۳۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ - 07July 2022

ادعای رسانه صهیونیستی؛ مشاور بن‌سلمان در تدارک دیدار سعودی-اسرائیلی-آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» امروز (پنجشنبه) به نقل از مشاور سیاسی «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی (بدون اشاره به نام این مشاور) نوشت، وی در حال بررسی امکان برگزاری دیداری سه جانبه میان مقامات سعودی، آمریکایی و اسرائیلی طی سفر هفته آینده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض یا پس از آن است.

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی افزود، برگزاری اینچنین دیداری به موفقیت سفر بایدن به منطقه بویژه نتایج سفر وی به عربستان سعودی بستگی دارد.

در ادامه این گزارش آمده، بایدن در سیزدهم ژوئیه جاری به فلسطین اشغالی و از آنجا مستقیما به عربستان سعودی خواهد رفت. گفت‌وگوهایی میان آمریکا و عربستان درباره این احتمال که یکی از سه مسؤول بلندپایه اسرائیلی نیز بایدن را در سفر به ریاض همراهی کنند، انجام شده اما اجرایی شدن این سناریو ضعیف است.

بنا به نوشته یدیعوت آحارونوت، این سه مسؤول اسرائیلی «ایال هولتا» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «دیوید بارنیع» رئیس موساد و «آلون آشوویتس» مدیرکل وزارت خارجه این رژیم هستند.

یدیعوت در ادامه نوشت، برگزاری چنین دیداری ممکن است انتقادات نسل محافظه‌کار و قدیمی عربستان سعودی از محمد بن سلمان را افزایش دهد. اما در مقابل رژیم اسرائیل بویژه دفتر «یائیر لاپید» نخست‌وزیر از اینکه یک مقام اسرائیلی علنا پای خود را به خاک عربستان بگذارد و لو اینکه مسؤولی عالیرتبه نباشد، استقبال خواهد کرد.

این روزنامه افزود، دولت آمریکا سعی می‌کند موافقت سعودی برای پیوستن رژیم اسرائیل به ائتلاف دفاعی منطقه‌ای را کسب کند. در حال حاضر آمریکا میانجی مذاکرات میان سعودی، مصر و رژیم اسرائیل در خصوص مقدمات امنیتی مورد درخواست تل‌‍‌آویو برای انتقال مالکیت جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی است.

در همین رابطه، روزنامه «اسرائیل هیوم» در گزارشی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو، پیوستن عربستان سعودی به روند عادی‌سازی را زمان‌بَر می‌داند و برای آن صبر می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار