رئیس جمهور:

ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت در کردستان است

حجت‌الاسلام «رئیسی» ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار دولت در استان کردستان خواند و گفت: پیگیری و اجرا در سطح کلان بر عهده معاون وزرا و در استان برعهده استاندار است.
کد خبر: ۵۳۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳ - 09July 2022

ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت در کردستان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج، از اختصاص اعتبار به ۱۸۲ طرح در حوزه‌های بهداشت، آب و خاک، فرهنگ و صنعت و معدن خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم که در سفر‌های بعدی بتوانیم خدمت مردم سایر شهرستان‌های استان نیز برسم.

رئیس جمهور از احداث ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار شبکه آبیاری در استان کردستان خبر داد و گفت: برنامه‌های خوبی در حوزه کشاورزی پیش‌بینی شده است.

وی ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار دولت در استان کردستان خواند و تاکید کرد: پیگیری و اجرا در سطح کلان بر عهده معاون وزرا و در استان برعهده استاندار است.

حجت‌الاسلام رئیسی از اختصاص اعتبار برای۲۰۰ طرح اشتغال‌زا از محل هزینه بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و یادآور شد: همچنین ۸ هزار اشتغال برای استان کردستان پیش‌بینی شده است.

رئیس جمهور اجرای عدالت را محور دولت و شاخص آن سند آمایش سرزمینی دانست و افزود: در این سند مناطق توسعه یافته مشخص است.

وی با تأکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: مردم در زندگی و شغل‌شان انتظار تحول دارند و گاهی گله‌مندی‌هایی از سوی مردم مطرح خواهد شد که به‌حق است؛ بنابراین باید کاری کنیم که نارضایتی ایجاد نشود و وظایف و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهیم و در زندگی مردم تغییر ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی از ارائه طرح و برنامه دولت به مجلس برای کنترل تورم کشور خبر داد و تصریح کرد: نمایندگان مجلس همت کنند و با تصویب قانون مربوطه، همه با هم اجازه ندهیم تورم افزایش یابد؛ چراکه این خواسته همه مردم است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است؛ بنابراین همه با هم نسبت به این امر مهم وظیفه برعهده داریم.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه ما همه کارگر میدان و مردم هستیم، عنوان کرد: در همین استان کردستان مردان و زنان و شهدای زیادی وجود داشته است که مرد عمل و خودشان در میدان عمل کار انجام داده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیر سیاسی به کسی گفته می‌شود که جامعه و نیاز جامعه را بشناسد و در عمل و میدان کار ایفای نقش کند، نه در حرف زدن، ابراز داشت: نباید که تنها دنبال عنوان پیدا کردن و تیتر کردن حرف‌هایمان باشیم، در رأس نظام رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبرد تعیین می‌کند و همه ما مجری هستیم.

حجت‌الاسلام رئیسی اتمام پروژه‌های نیمه تمام را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت عنوان و بیان کرد: تعیین تکلیف زمین‌های شرکت‌های صنعتی نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه زمینه تجارت و افزایش سرمایه‌گذاری در استان کردستان مهیاست، عنوان کرد: تصویب منطقه آزاد که به‌زودی در دولت تصویب خواهد شد، از جمله برنامه‌های این حوزه است.

حجت‌الاسلام رئیسی فعال شدن بازاچه‌های مرزی را یکی از نیازمندی‌های استان کردستان دانست و عنوان کرد: مرز‌ها تهدید نیستند؛ بلکه فرصت‌ هستند که می‌توان با فعال شدن بازارچه‌ها، کوله‌بری را در استان کردستان ساماندهی و تجارت را رونق داد.

رئیس جمهور از تلاش برای فعال کردن معادن استان کردستان خبر داد و ابراز داشت: استان کردستان یکی از استان‌های معدن‌خیز کشور بوده که مشکلات زیادی در این حوزه وجود داشته و تلاش‌مان این است که دانشکده صنایع و معادن راه‌اندازی و نسبت به دریافت و هزینه‌کرد معادن اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری می‌توانیم ۱۰ برابر گذشته حق مالکانه واقعی از معادن داشته باشیم که در گذشته مغفول مانده بود تا در جهت توسعه استان کردستان هزینه شود.

حجت‌الاسلام رئیسی از حضور باشکوه و گسترده مردم در دیدار عمومی امروز سقز و سنندج  قدردانی کرد و یادآور شد: با نگاه تحولی گام برمی‌داریم و هیچ شأنی جز خدمت به مردم نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها