تخصیص ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۶ طرح بهداشت و درمان استان تهران

نشست بررسی و رفع مشکلات در جهت تکمیل برخی بیمارستان‌های استان تهران با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد که در نهایت ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان هفته به شش بیمارستان استان تهران تخصیص می‌یابد.
کد خبر: ۵۳۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ - 11July 2022

تخصیص ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۶ طرح بهداشت و درمان استان تهرانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در نشست بررسی و رفع مشکلات در جهت تکمیل برخی بیمارستان‌های استان تهران مصوب شد برای بیمارستان‌های اسلامشهر ۸۰ میلیارد تومان، ورامین ۵۰ میلیارد تومان، شهریار ۱۰۰ میلیارد تومان، بومهن ۱۰۰ میلیارد تومان، مهدی کلینیک ۴۰ میلیارد تومان و انستیتو پاستور ۵۰ میلیارد تومان و درمجموع ۴۲۰ میلیارد تومان تا پایان هفته برای این شش طرح بهداشت و درمان استان تهران اختصاص می‌یابد.

«سید صولت مرتضوی» روز دوشنبه در نشست بررسی و رفع مشکلات در تکمیل بیمارستان‌های استان تهران در ساختمان کوثر، اظهار داشت: در سفر استانی رییس جمهور به غرب و جنوب شرق استان تهران و بازدید از بیمارستان نیمه کاره شهریار و پیشوا ورامین و الغدیر بومهن که سال‌ها متوقف شده تاکید ویژه بر تکمیل آن داشت.

معاون اجرایی رییس جمهور در بررسی رفع موانع و آخرین وضعیت بیمارستان بومهن گفت: بیمارستان ١۶٠ تختخوابی الغدیر بومهن از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بومهن تا پایان هفته

مرتضوی اعلام کرد که در همین هفته ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد و ۱۴۰ میلیارد تومان تا پایان شهریور ماه توسط سازمان برنامه بودجه تخصیص خواهد یافت.

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» همچنین ۹ فروردین امسال از بیمارستان انصار الغدیر بومهن که در چهار سال گذشته به صورت نیمه کاره رها شده بود، بازدید و بر ضرورت تسریع در تکمیل و راه‌اندازی آن تاکید کرد و به وزیر بهداشت و درمان و استاندار تهران دستور داد اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان را تامین کنند تا در شش ماه آینده تکمیل شود و در اختیار مردم این منطقه قرار بگیرد.

فرصت یک هفته آیی برای رفع مشکلات کمیسیون ماده ٢٣ برای تکمیل بیمارستان پیشوا ورامین

در این نشست دومین بیمارستان مورد طرح به بیمارستان پیشوا اختصاص داشت که در تکمیل طرح بیمارستان شهرستان پیشوا کمیسیون ماده ٢٣ و اصلاح بودجه‌ای بود که مرتضوی برای رفع موانع تکمیل این طرح فرصت یک هفته‌ای داد تا مشکلات کمیسیون ٢٣ رفع شود و سپس با استناد همین مصوبه مناقصه برگزار شود.

رئیس جمهور کشورمان ٢٨ خرداد در جریان سفر به شهرستان پیشوا، از بیمارستان در حال ساخت این شهرستان بازدید کرد.

مردم شهرستان پیشوا ۱۴ سال است که سازه‌نیمه تمام یک بیمارستان را نظاره گر هستند و امروز امید دارند تا به واسطه تلاش دولت سیزدهم و حضور هیأت دولت در شهرستان‌های استان، زمینه تکمیل شدن آن فراهم شود تا این شهرستان فاقد حتی یک تخت بیمارستانی، صاحب بیمارستان شود. پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومانی‌ای کلینیک مهدی طی این هفته

سومین موضوع که در این نشست بررسی شد به بیمارستان هزار تختخوابی مهدی کلینیک تهران اختصاص داشت که فاز نخست آن شامل طب یک و دو در عید غدیر آماده افتتاح است، اما برای تکمیل و تجهیز نهایی بیمارستان و کلینیک جانبی ۷۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تاکنون ۶۰ درصد بیمارستان تجهیز شده است.

مرتضوی هم در این باره پیشنهاد داد تا نشستی با حضور وزیر بهداشت و رییس سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل آن برگزار شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ۲۸ اردیبهشت امسال از بزرگترین و مجهزترین طرح حوزه سلامت کشور (بیمارستان هزارتختخوابی مهدی کلینیک تهران) بازدید کرد که عملیات ساخت آن ابتدا در سال ۹۰ با سرمایه گذاری یکی خیرین آغاز شد و مدتی بعد از فوت این خیر به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد.

این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های بسیار مجهز فوق تخصصی است که در دل بیمارستان ۱۵۰۰ تختخوابی امام خمینی (ره) راه اندازی و به ظرفیت این مجتمع بیمارستانی اضافه می‌شود.

البته این طرح در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به دلیل تامین نشدن اعتبار تعطیل شد از سال ۹۶ فعالیت آن از سرگرفته شد و امروز این طرح از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار و در حال تجهیز شدن برای افتتاح است.

تخصیص یکصد میلیارد تومانی به بیمارستان شهریار

بیمارستان شهریار به عنوان آخرین موضوع این نشست درباره آخرین روند تکمیل این طرح بحث و بررسی شد که قرار است در این هفته ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح واریز شود.

رئیس جمهور سوم اردیبهشت امسال در سفر استانی غرب تهران در جریان بازدید از طرح نیمه تمام بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی شهریار، معطلی ۳۰ ساله تکمیل این بیمارستان را غیر قابل توجیه دانست و از مسئولان وزارت بهداشت و درمان خواست تا یکسال آینده زمینه افتتاح آن را فراهم کنند. این بیمارستان اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار