مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

حجاب موهبتی الهی است

سرهنگ پاسدار «رشیدی» با صدور پیامی به‌مناسبت روز عفاف و حجاب، اعلام کرد: حجاب ودیعه‌ای است مقدس و موهبتی است الهی که با جانفشانی و مجاهدت مردان و زنانی مؤمن، با غیرت و خستگی‌ناپذیر، به زمان و عصر ما رسیده است.
کد خبر: ۵۳۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ - 12July 2022

حجاب ودیعه ای الهی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، به مناسبت روز حجاب و عفاف پیام تبریکی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بیست و یکم تیر، روز عفاف و حجاب و روز نکوداشت یکی از والاترین ارزش‌های ملی و مذهبی ماست. حجاب ودیعه‌ای است مقدس و موهبتی است الهی که با جانفشانی و مجاهدت مردان و زنانی مؤمن، با غیرت و خستگی‌ناپذیر، به زمان و عصر ما رسیده است.

عفاف و حجاب، از موضوعاتی است که در همه ادیان الهی به ویژه در اسلام مورد توجه بوده و آیات، احادیث و روایات فراوانی در خصوص اهمیت آن برای ما به یادگار مانده است. از طرفی تاریخ کهن این مرز و بوم و ادبیات ما سرشار از قهرمانانی است که به‌خاطر حفظ پاکدامنی و عفاف ستایش شده‌اند و پهلوانانی که در پرورش جسم و روح از بهترین الگو‌های تربیتی هستند.

گرچه در برهه‌ای از تاریخ معاصر ایران سعی بر آن شد که با کشف حجاب، زنان را از آن رسالت اصلی خود دور نگه دارند؛ اما انقلاب شکوهمند اسلامی آن را به زنان بازگرداند تا به داشتن آن ببالند و با داشتن پوشش کامل، دوشادوش مردان در همه صحنه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... حضوری موثر داشته باشند.

بدون شک، رعایت عفاف و حجاب، آرامش و امنیت فردی و اجتماعی را رقم می‌زند، موجب تحکیم بنیان خانواده شده و کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد.

در وصیت‌نامه شهدا به‌عنوان گران‌بهاترین میراث معنوی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بار‌ها و بار‌ها بر حفظ حجاب اسلامی تاکید شده است و شهدای والامقام در سفارشات خود سیاهی چادر بانوان را حافظ سرخی خون خود دانسته‌اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب در بیست و یکم تیر سال ۱۳۱۴، روز ملی عفاف و حجاب را به همه بانوان شریف و مؤمن ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق روزافزون همگان را در سایه رهنمود‌های حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و تحقق اهداف دولت مردمی در راستای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش در جهت ارتقاء کیفی آن در جامعه از درگاه خداوند منان خواهانم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار