توصیه شهید «ساکى» درباره حفظ حجاب

شهید داریوش ساکى در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «خواهرانم حجاب خود را هرگز فراموش نکنید که خود سنگر است.»
کد خبر: ۵۳۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ - 13July 2022

توصیه شهید «ساکى» درباره حفظ حجاب

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... برگ سبزی، تحفه درویش، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

وصیت‌نامه شهید داریوش ساکی

«بسم الله الرحمن الرحیم

فتوبوا الى بارئکم فاقتلوا انفسکم ذلکم خیر لکم عند بارئکم.

به سوى خداى آفریدگار خود بازگردید که براى شما در پیشگاه آفریدگارتان همین بهتر است، اشهد ان لااله الا الله اشهد ان محمد رسول الله اشهد ان على ولى الله.

اى خدا ما را از آن بندگان مقرر ساز که نهال شوق دیدارت در باغ دلهایشان همیشه سبز و خرم است و سوز شرار محبتت سراسر قلب آنان را فرا گرفته است جانم از آن توست و آن را به تو می‌دهم امانتى در نزد من بیش نیست اى کاش از آن بهتر داشتم تا به پیشگاه مقدست عرضه می‌داشتم. بارالها! این دنیا برایم مانند قفس شده زندگى در آن برایم بی‌مفهوم است. جوار تو را طلب می‌کنم همانطور که حسین می‌گوید الموت اولى من رکوب العار مرگ از زندگى ننگین بهتر است.

زندگى ما نیز به سبب معصیت تو ننگى بیش نیست در جستن بهشت جان کندن باید؛ در گریختن از دوزخ ریاضت کردن باید، در جستن دوست جان بذل کردن باید.

اکنون که می‌خواهم جملاتى را تحت عنوان وصیت خدمت امام عزیز و امت شهیدپرور ایران عرضه دارم در ابتدا عرض می‌کنم که این راهى بود که باید می‌پیمودم، راهى بود که با آگاهى کامل انتخاب کردم راهى بود که حسین به من آموخت که بذل جان کنم تا مکتبمان بماند راهى بود که امام عزیزمان آن را بر ما هموار ساخت. آرى اى ملت عزیز ایران! اى کسانى که در زمان طاغوت در ذلت و خوارى بسر می‌بردید قدر امام را بدانید قدر این نعمت الهى را بدانید مثل او دیگر نخواهید یافت بعد از حضرت على (ع) کسى نتوانسته حکومت اسلامى تشکیل دهد حال شخصى، چون امام پیدا شده و اینگونه دشمنان اسلام را مات و مبهوت کرده است. سخنان او را به جان و دل بخرید اى امت محمد تامل و اندیشه کنید و، چون کوفیان زمان حسین نشوید زرق و برق دنیا شما را نگیرد، در منجلاب نمانید به سوى معشوق واقعى که حقتعالى است پرواز کنید آرى بنده به ایشان عشق مى‌ورزم و امرشان را امر خدا و رسول می‌دانم، چون در قرآن کریم داریم: یا ای‌ها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولى الامر منکم یعنى اطاعت از اولى الامر را در کنار اطاعت از خدا و رسول قرار می‌دهد.

برادران همرزمم در سنگر دانشگاه خدا را فراموش نکنید جاه و مقام شما را فریب ندهد واقعا دانشجو باشید و خداجو نه سودجو و مقام‌جو ضعفا و فقرا را به یاد داشته باشید مسئولیت خون شهدا بر گردن یکایک شماست حرمت خون آن‌ها را حفظ کنید و آن را پایمال نکنید.

پدر و مادر گرامی‌ام قریب به ۲۰ سال زحمت مرا متحمل شدید و با مشقت اسباب راحتى مرا فراهم کردید این بنده حقیر نتوانستم براى شما فرزند خوبى باشم و آن چنانکه باید حقوق شما را ادا نکردم، طلب عفو می‌کنم از شما می‌خوام بر مرگ من گریه نکنید تا منافقان شاد نشوند، خواهرانم حجاب خود را هرگز فراموش نکنید که خود سنگر است، مطالعات خود را هرگز قطع نکنید. ذکر خدا را بر خود متذکر شوید و نعمات او را یاد آورید از همه اقوام و دوستان و آشنایان حلالى می‌طلبم و امیدوارم که براى این بنده حقیر طلب مغفرت کنند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها