معرفی کتاب؛

«منبر و معبر»

کتاب «منبر و معبر» تاریخ شفاهی حجت الاسلام «اسدالله جعفری سوته» از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به چاپ رسید.
کد خبر: ۵۳۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ - 13July 2022

«منبر و معبر»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، کتاب «منبر و معبر» تاریخ شفاهی حجت الاسلام «اسدالله جعفری سوته» با گفت‌وگوی «افشین ایمانی» و تدوین «زینب بابکی» در زمستان ۱۴۰۰ از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و با حمایت سپاه کربلا در ۵۰۰ نسخه ۲۸۰ صفحه‌ای به چاپ رسید.  

در فهرست این کتاب عناوین ایام کودکی، انقلاب اسلامی، ناآرامی‌های کردستان، خط پدافندی جفیر، عملیات والفجر ۶، روزگار طلبگی، عملیات قدس ۵، گردان فاتحین، عملیات کربلای ۱، عملیات کربلای ۴، عملیات کربلای ۵، قرارگاه نجف و سنگر خدمت آرا می‌خوانیم.

در بخشی از کتاب آمده است:

خبردار شدیم که عملیات خیبر در جریان است. اعلام کردند که هر کس داوطلب باشد، می‌تواند به جنوب برود تا در آن عملیات هم شرکت کند. چند مینی‌بوس از نیروها، تصمیم گرفتند به مازندان برگردند. بعدا از بچه‌ها شنیدم که در فضای خاصی به شهر برگشتند. همان‌طور که این مینی‌بوس‌ها، در اعزام طرح لبیک، شهر به شهر نیرو‌ها را جمع می‌کردند، در برگشت در حالی‌که جای شهدا خالی بود، به گلزار شهدای شهر‌ها می‌رفتند. آقای قلی‌تبار که از مداحان معروف استان بود، نوحه بازگشت کاروان اهل بیت از کربلا به مدینه را می‌خواند. خانواده‌ها پای مینی‌بوس می‌رفتند و سراغ عزیزانشان را از بچه‌ها می‌گرفتند.

حدود یک مینی‌بوس نیرو هم اعلام آمادگی کردیم که به جنوب برویم. ما را به پادگان شهید بیگلو بردند. خدا رحمت کند شهید مهدی خوش‌سیرت را؛ فرمانده گردان ما و از بچه‌های رشت و فرماندهان فاضل و باسواد لشکر بود. صبح به صبح برای ما نیم ساعت از خطبه‌های نهج البلاغه می‌خواند. بیشتر هم خطبه‌های مربوط به جهاد را توضیح می‌داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار