دبیر جشنواره فیلم شهر خبر داد؛

دریافت آثار فیلم‌سازان ۱۱۲ کشور در جشنواره فیلم شهر/ تدارک ۹۰ سانس رایگان

اکبرشاهی از حضور آثار فیلم‌سازان ۱۱۲ کشور در جشنواره فیلم شهر خبر داد و درخصوص امکان دیدن آثار گفت: پردیس سینمایی ملت با ظرفیت روزانه ۷۲۰ صندلی میزان مخاطبین خواهد بود.
کد خبر: ۵۳۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ - 13July 2022

دریافت آثار فیلم‌سازان ۱۱۲ کشور در جشنواره فیلم شهر/ تدارک ۹۰ سانس رایگانبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مجید اکبرشاهی» دبیر جشنواره فیلم شهر در هشتمین نشست خبری این جشنواره در پردیس سینما ملت به تشریح تعداد آثار رسیده به دبیرخانه پرداخت و اظهار داشت: جشنواره فیلم شهر امسال میزبان سه هزار و ۶۰۹ اثر بود که اثار رسیده از ۱۱۲ کشور ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه ۲۳۵ فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره رقابت خواهند بود، افزود: این جشنواره وظیفه خود می‌داند تا از تلاش‌های خادمین شهر قدردانی کند و در این راستا پنج تجلیل درنظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره فیلم شهر درخصوص جوایز این رویداد عنوان کرد: امسال ۵۳ جایزه به هنرمندان برگزیده اهدا خواهد شد و بخش‌های مسابقه محله، تبلیغات و سریال‌های نمایش خانگی در مراسم افتتاحیه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

اکبرشاهی با اعلام این خبر که دو فیلم ایمو و پروا برای نخستین‌بار در جشنواره شهر نمایش داده خواهد شد، افزود: فیلم‌های ملاقات خصوصی، دسته دختران و شب طلابی نیز در جشنواره نمایش خواهد داشت که پس از جشنواره فیلم فجر نمایشی نداشته‌اند.

وی درخصوص زمان افتتاحیه این جشنواره گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم شهر همزمان روز عید غدیر ساعت ۲۰ با افتتاح نمایشگاه اقلام تبلیغی جشنواره و تجلیل از احمد دهقان همراه خواهد بود.

دبیر جشنواره فیلم شهر درخصوص چگونگی حضور علاقه‌مندان در این جشنواره گفت: چهار سالن پردیس ملت روزانه با ظرفیت ۷۲۰ صندلی و ۱۵ سانس در مجموع با ۹۰ سانس به‌صورت رایگان میزبان مخاطبان خواهد بود.

اکبرشاهی درخصوس بودجه جشنواره فیلم شهر گفت: بودجه درخواست شده برای این جشنواره ۱۰ میلیارد تومان بود که ۶ میلیارد آن مصوب شد، ولی این مبلغ تاکنون اختصاص نیافته است و پیش‌بینی می‌کنیم جشنواره را با ۵۰ درصد بودجه درخواست شده برگزار کنیم.

در پایان این نشست از پوستر بخش بزرگداشت‌های این جشنواره که به جعفر دهقان، شهید دکتر مهدی وریجی، امیر مسعود استاد حسین، فاطمه گودرزی، عبدالرضا اکبری اختصاص داشتند، رونمایی شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار