جشنواره سرود فجر با پیام رهبر معظم انقلاب برگزار شد؛

سردار سلیمانی: سرود در دوران دفاع مقدس به اوج رسید

رئیس سازمان بسیج مستضعفین فرهنگ را مهم‌ترین مولفه قدرت برای تمدن‌سازی دانست و گفت: سرود به‌عنوان یکی از مولفه‌های فرهنگی با ورود امام (ره) به ایران آغاز و در دوران دفاع مقدس به اوج رسید.
کد خبر: ۵۳۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ - 13July 2022

سردار سلیمانی: سرود در دوران دفاع مقدس به اوج رسیدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در تالار وحدت تهران برگزار شد.

بخش اول این برنامه همراه با اجرای یک سرود ترکیبی با حضور قومیت‌های مختلف کشورمان بود.

زیبایی‌نژاد: مشارکت ۲۵ هزار هنرمند در جشنواره سرود فجر

در ادامه، مصطفی زیبایی‌نژاد دبیر این جشنواره به پیشینه سرود در کشورمان اشاره کرد و گفت: اوایل انقلاب سرودهای ماندگاری تولید شد که اثرگذار بودند و این جریان در دهه نود جهش جدی داشت و کارهای فاخری تولید شد که مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی ایجاد جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر را یک ضرورت دانست و افزود: با وجود جشنواره‌های مختلف سرود جای خالی یک ملی و بین‌المللی در حوزه سرود خالی بود.

دبیر جشنواره سرود فجر تصریح کرد: جشنواره سرود فجر با یک کار قرارگاهی در چهار بخش تولید، همخواری و بازخوانی و طرح ایده اجرا شد و ۲ هزار و ۶۷۰ گروه سرود در سایت جشنواره ثبت‌نام کردند که شامل ۲۵ هزار نفر بود.

زیبایی‌نژاد به ۱۲ موضوع این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: بخش ویژه جشنواره امسال تولیدات مربوط به شهید سلمیانی و ابومهدی المهندس بود که ۴۱۸ اثر در این بخش تولید شد.

سردار سلیمانی: سرود در دوران دفاع مقدس به اوج رسید

در ادامه، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این جشنواره را قرائت کرد و گفت: این رویداد هرساله پر رونق برای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی برگزار خواهد شد.

وی پیام رهبر انقلاب را محبت‌آمیز و با دقت نسبت به سرودهای انقلابی دانست و تاکید کرد: بدون تردید ملت ایران یک ملت فرهنگی است که مولفه‌های فرهنگی آن‌ها برجسته و متمایز است.

رئیس بسیج مهم‌ترین مولفه قدرت ملت‌ها برای تمدن‌سازی را بُعد فرهنگ و هنر دانست و افزود: ما در عصار تاریخ همواره یک ملت تاریخی بوده‌ایم و طی ۴ دهه گذشته شاهد فرهنگ ایرانی و اسلامی هستیم.

سردار سلیمانی به تلاش دشمن برای خاموش کردن فرهنگ و هنر این سرزمین اشاره کرد و تصریح کرد: گرچه در دوران ستمشاهی فرهنگ ایران دچار عقب‌ماندگی شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های فرهنگی گسترده‌ای داشتیم و سرود به‌عنوان یکی از مولفه‌های فرهنگی با ورود امام(ره) به ایران آغاز و در دوران دفاع مقدس به اوج رسید.

در ادامه جشنواره سرود فجر از حمید شاهنگیان بخاطر فعالیت‌های مرتبط با سرود تقدیر شد.

شاهنگیان پس از دریافت لوح سپاس این جشنواره در سخنان گواهی یاد حمید سبزواری و حسین صبح‌دل را گرامی‌ داشت و گفت: من ضرورت دارد از ۲ بزرگوار که در این زمینه ما همواره مدیون آن‌ها هستیم و هیچ‌گاه قدرشان دانسته نشد یعنی حسین صبحدل و حمسد سبزواری گرامی بدارم.

در ادامه از عوامل سرود "سلام فرمانده" به عنوان سرود سال تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار