نماینده ولی فقیه در مازندران:

انقلاب اسلامی بر مبنای امامت راستین شکل گرفته است

»محمدی لائینی» گفت: انقلاب اسلامی بر محور امامت راستین و مشروع شکل گرفته است و باید تمدن سازی کند.
کد خبر: ۵۳۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳ - 14July 2022

انقلاب اسلامی بر مبنای امامت راستین شکل گرفته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه هم اندیشی روحانیون استان با تبریک دهه غدیر به اهمیت امامت و ولایت از سه دیدگاه و منظر اعتقادی و کلامی، تاریخی و تاریخ سازی اشاره کرد و اظهار داشت: واقعه غدیر قابل حذف نیست و علی (ع) در این مراسم به عنوان مولا و امام معرفی شده است.

وی با بیان اینکه اصل غدیر قابل حذف نیست، گفت: واقعه غدیر را در حد محبت برشمردن نوعی تحریف به شمار می‌رود، زیرا این غدیر توصیه‌ای برای جریان امامت و ولایت بوده است.

امام جمعه ساری با اظهار اینکه تاریخ اسلام بر مبنای امامت شکل نگرفته است، گفت: حکمرانی بعد از پیامبر بر مبنای امامت جریان پیدا نکرد و امامت منزوی شد و حکمرانی بر مبنایی غیر از امامت در تاریخ بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه فتوحات اسلامی نیز بر مبنای امامت شکل نگرفت، خاطرنشان کرد: زیرا فتوحات به وسیله حکومت‌ها و حکمرانان کسب شد و انقلاب‌های ایجاد شده در تاریخ نیز بر مبنای امامت نبوده است.

امام جمعه ساری با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌ها تصریح کرد: در تاریخ، تمدن اسلامی بر امامت شکل نگرفت و خاصیت انقلاب اسلامی این بود که بر محور امامت راستین و مشروع شکل گرفته است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی باید تمدن سازی کند و در حال پایه گذاری تمدن اسلامی بوده و رنسانس اسلامی و زیرساخت ما می‌توانیم را بوجود آورده است و با پیشرفت انقلاب اسلامی، با رسیدن به جامعه پردازی، تمدنی بر محور امامت راستین ایجاد می‌شود.

محمدی لائینی، تاریخ سازی بر محور امامت را وظیفه بزرگ دانست و گفت: باید تاریخ آینده را بر محور امامت بسازیم و این مسئله در راستای انقلاب اسلامی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن بزرگترین معروف است، اظهار داشت: امامت و ولایت این انقلاب را شکل داده است و باید این انقلاب، آینده ساز باشد.

محمدی لائینی بیان داشت: ملت باید با صبر، تبعیت از رهبر معظم انقلاب، ایستادگی در مسیر شهدا و مقاومت بدون تردید امیدوارانه پیش برود و سنگر‌های کلیدی جهان به وسیله انقلاب فتح شود و دشمن از این ناراحت است و انقلابی بودن و ترویج جریان انقلابی مهمترین وظیفه ماست.

امام جمعه ساری از برگزاری تجمع و اجتماع بزرگ غدیر در استان خبر داد و اظهار داشت: این اجتماع برای اولین بار با عنوان «دیار علویان، تجمع غدیریان» ساعت ۱۸ شنبه با حضور باشکوه مردم در بوستان ولایت ساری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم تجدید میثاقی است با امامت و ولایت، افزود: بازسازی صحنه غدیر یکی از آیتم‌های این برنامه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار