معرفی کتاب؛

«شیدایی شقایق‌ها»

کتاب «شیدایی شقایق‌ها» روایتی از زندگینامه شهدای هنرمند شهرستان ارومیه است که توسط «زهرا کریم‌زادگان» گردآوری شده است.
کد خبر: ۵۳۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۱ - 17July 2022

«شیدایی شقایق ها»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، کتاب «شیدایی شقایق‌ها» روایتی از زندگینامه شهدای هنرمند شهرستان ارومیه از جمله «شهید جواد امامعلی سبزی» نویسنده، «شهید علیرضا وفائیان» شاعر و نقاش، «شهید غلامرضا مروت» شاعر، «شهید احمد غنی پور» شاعر، «شهید بابا ساعی» شاعر، «شهید احمد حسنی» خبرنگار، «شهید غلامرضا فرازجو» بازیگر تئاتر، «شهید رضا سنگی» خطاط و خوشنویس، «شهید مهدی امینی» ادیب، «شهید سعید خیرآبادی» نویسنده است که توسط «زهرا کریم زادگان» گردآوری شده است.

این کتاب در 232 صفحه شامل زندگینامه، خاطرات، وصیت‌نامه و دست نوشته‌های شهدای هنرمند شهرستان ارومیه است که توسط انتشارات سفیر اردهال به چاپ رسیده است.

کتاب «شیدایی شقایق‌ها» در سال 1401 به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«من شهادت را جز رسیدن به قله والای سعادت چیزی بیش نمی‌بینم. شهادت فنا نیست، بلکه برعکس، بقا است، آن هم بقایی جاودانه. شهادت دریچه‌ای است که ما را به دریای نور می‌رساند. چه خوش است آن لحظه‌ای که انسان پشت به تمام لذت‌های دنیوی می‌کند و در فکرش جز خدا چیزی دیگر نمی‌باشد. ای کاش هزاران بار زنده می‌شدم و باز در راه حسین (ع) و در راه خدا و اسلام شهید می‌شدم.

ای برادر جان، ای عزیزان و ای ادامه دهندگان راه شهیدان، مبادا در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد کشته شد. مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد. به فرامین امام گوش فرا دهید که او تنها اسطوره علم و فضیلت و تقوا برای ما است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها