معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

افزایش توانایی حزب‌الله موجب عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی شد

شیخ نعیم قاسم ضمن هشدار درباره پیامد‌های عدم تشکیل دولت جدید لبنان، گفت: وقتی ارتش توانست با اسرائیل مقابله کرده و از لبنان دفاع کند، آن زمان بگذارید با ما درباره سلاح حزب‌الله بحث کنند.
کد خبر: ۵۳۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ - 16July 2022

افزایش توانایی حزب‌الله موجب عقب نشینی رژیم صهیونیستی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه النشره، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی اظهار داشت: توانایی‌های حزب توسعه یافته و رژیم صهیونیستی (دشمن) در برخی جا‌ها عقب‌نشینی کرده است.

وی در ادامه افزود: ما نمی‌خواهیم بعد از سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله وارد جنجالی تازه شویم.

شیخ نعیم قاسم که با شبکه المنار گفت‌وگو می‌کرد، افزود: لبنان با توجه به شرایطی که دارد به ثروت نفتی و گازی نیاز دارد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: هنگامی که دولت لبنان از تصمیم و خواست سیاسی کشور محافظت کند، در واقع از مقاومت محافظت کرده است.

وی افزود: حضور مقاومت در ساختار دولت لبنان به ما اجازه می‌دهد تا تجربیات خود را ارائه داده و در اصلاح روند امور در کشور سهیم باشیم. وی تصریح کرد: کسانی که حزب‌الله را باری بر دوش کشور می‌دانند، باید ایده‌ها و افکار خود را اصلاح کنند.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ما در دولت می‌مانیم و تا حد امکان در دولت کار خواهیم کرد تا به مردم خدمت کنیم.

وی در ارتباط با موضوع سلاح مقاومت که از سوی جریان متخاصم حزب‌الله مطرح می‌شود، گفت: تصمیم ما این است که در مسائل داخلی جایی برای اسلحه وجود نداشته باشد. وظیفه انحصاری سلاح مقاومت در مقابله با اشغالگری و حفاظت از حاکمیت لبنان است، البته زمانی که ارتش لبنان بتواند با رژیم صهیونیستی مقابله کرده و از لبنان دفاع کند، اجازه دهید با ما درباره سلاح حزب‌الله بحث کنند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، موضوعات نظیر فساد، ارتباطات خویشاوندی در حاکمیت، انحصارطلبی و تحریم‌های آمریکا را به عنوان اصلی‌ترین معضلات لبنان در شرایط کنونی برشمرد.

وی افزود: اگر دولت تشکیل نشود و انتخابات ریاست جمهوری برگزار نشود به سمت و سوی شرایط بدتری در لبنان خواهیم رفت، همه باید در راستای خروج از این بحران دست به دست هم بدهیم و همکاری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حزب‌الله منتظر معرفی اسامی پیشنهادی برای احراز ریاست جمهوری است تا موضع خود را در قبال انتخابات ریاست جمهوری مشخص کند.

شیخ نعیم قاسم ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهور و نخست وزیر در ارتباط با تشکیل دولت توافق کنند، چون وجود دولت بهتر از نبودن است.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: برای ما مهم نیست که چگونه دولت تشکیل می‌شود، آنچه برای ما مهم است توافق بین رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف است و نتیجه هر چه باشد می‌پذیریم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار