واشنگتن چاره‌ای جز به رسمیت شناختن حقوق لبنان ندارد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه آمریکا قله فساد در جهان است، گفت: واشنگتن و تل‌آویو چاره‌ای جز به رسمیت شناختن حقوق آبی، نفتی و گازی لبنان ندارند.
کد خبر: ۵۳۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ - 31July 2022

واشنگتن و تل آویو چاره‌ای جز به رسمیت شناختن حقوق لبنان ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی در مراسم دومین شب لیالی محرم الحرام که حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار کرد، اظهار داشت: تعلل و اتلاف وقت در روند مذاکرات درباره منابع نفتی لبنان، مقاومت را از عمل به وظیفه خود باز نمی‌دارد.

شیخ قاسم در ادامه بر ضرورت تسریع در روند پاسخگویی به مطالبات نفتی و گازی لبنان در مهلت زمانی مشخص تأکید کرد و افزود: دشمن صهیونیستی هیچ گزینه‌ای جز به رسمیت شناختن حقوق آبی لبنان ندارد و آمریکا نیز چاره‌ای جز اجازه دادن به شرکت‌های اکتشاف و استخراج گاز در لبنان ندارد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: دشمن اگر ما را تهدید کند، ما در کمینش هستیم و اگر خود را علیه ما آماده کند ما خود را بیشتر آماده خواهیم کرد و برای مقابله با آن قوی باقی خواهیم ماند. همگان باید بدانند که حزب الله در چارچوب نقش تکمیل کنندگی مقاومت در کنار دولت لبنان تلاش می‌کند تا لبنان در احقاق حقوق خود قوی باشد.

شیخ قاسم تصریح کرد: ما به خاطر اینکه با امام حسین (ع) هستیم، پیروز شدیم و اشغالگران صهیونیست را از وطن خود بیرون راندیم، داعش و تکفیری‌ها را نابود کردیم و پرچم حق را برافراشتیم تا به جهان بگوییم ما در راه خدا گام بر می‌داریم.

وی اظهار داشت: اگر برخی‌ها از آزادسازی وطن دست بردارند، ما دست بر نخواهیم داشت و در صورتی که ما در موضع قدرت باشیم و دیگران ضعیف باشند، ما آن‌ها را یاری خواهیم داد. برخی‌ها از طریق صادر کردن بیانیه چگونه می‌خواهند استقلال لبنان را رقم بزنند؟

شیخ قاسم در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر ما رویکرد و رفتار سیاسی و اجتماعی صحیحی داشته باشیم، به خاطر اعتقادات صحیح و مستحکم است. آمریکا قله فساد در جهان است و اگر شخصی به آمریکا پناه ببرد، طبیعی است که مسیر فریبکاری، دروغ و انحراف را در پیش خواهد گرفت.

وی همچنین خطاب به دشمنان و مخالفان مقاومت گفت: چرا سرود «سلام یا مهدی» شما را ناراحت کرده است؟ ما می‌گوئیم سلام یا مهدی و می‌دانیم که امام مهدی (عج) کلام ما را می‌شنود و در میان ما حاضر است؛ شما از این مسئله تعجب می‌کنید، ولی ما تعجب نمی‌کنیم.

شیخ قاسم خاطرنشان کرد: حجاب برای ما نماد استقامت و پایبندی به اوامر خداوند متعال است و بانوی محجبه با رعایت حجاب اعلام می‌کند که به زیبایی جسمی و ظاهری من نگاه نکنید بلکه زیبایی‌های انسانی، عقلی و روحی من را بنگرید. بانو‌های محجبه با تربیت کودکان و فرزندان سرآمد هستند و این خط جهادی را حمایت می‌کنند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان سخنانش گفت: برخی‌ها به ما می‌گویند که به آن‌ها شباهت نداریم و ما در پاسخ می‌گوئیم الحمد لله که به آن‌ها شباهت نداریم و آن‌ها نیز به ما شبیه نیستند. بدون شک استقامت با انحراف و مقاومت با خنجر زدن از پشت به آن شباهت ندارد. ما به برکت شهدا و خون آن‌ها در عرصه تحولات منطقه در اوج ایستاده ایم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار