دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

میدان‌داری «اوج» در روز‌های داغ تابستان/ سریال‌های جدید در راه تلویزیون

سازمان اوج علاوه بر تولید آثار ارزشمند سینمایی، توجهی ویژه به سریال‌سازی دارد که در دور تازه ساخت مجموعه‌های تلویزیونی تنوع موضوعی را حفظ کرده و با ارائه مضامین جدید دریچه‌های تازه‌ای از روایت‌های ایرانی را برای مخاطبین گشوده است.
کد خبر: ۵۳۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ - 17July 2022

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس: ولی منصوریان/  در میان نهاد‌هایی که مسولیت تولید محتوا‌های هنری و سرگرم‌کننده برای مخاطب را دارند، سازمان اوج این روز‌ها فعال‌تر از دیگران وارد میدان شده است.

طبعاً مسئولیت نهاد‌ها در فصل تابستان و مناسبت‌های خاص مثل غدیر، دوچندان می‌شود؛ چرا که باید محصولاتی متناسب ارائه کنند و وظیفه ذاتی خود را از یاد نبرند... .

در این گزارش نگاهی داریم به فعالیت‌های کنونی اوج و همچنین برنامه‌هایی که این سازمان برای آینده دارد.

مستوران؛ هر شب شبکه یک

سهم کنونی اوج از آثار نمایشی، سریال «مستوران» است که اندک اندک به پایان پخش نزدیک می‌شود. این سریال بر اساس کتابی به همین نام (نوشته محمد حنیف) آماده شده و روایتگر حکایت‌های کهن ایرانی است. «مستوران» بار دیگر اهمیت قصه‌گویی را یادآور شد و ثابت کرد مخاطب ایرانی همچنان شیفته شنیدن قصه‌های کهن است. این سریال، درون‌مایه اسلامی هم دارد و پیوند این دو ویژگی، از «مستوران» اثری موفق ساخته که در آمار‌های صداوسیما نیز در صدر بینندگان تلویزیون قرار دارد.

سازمان اوج پیش از این سراغ موضوعات مختلف در عرصه سریال‌سازی رفته بود؛ مثل مسائل دینی (سر دلبران)، مفاسد اقتصادی (آقازاده)، مقاومت خرمشهر (مینو)، امنیت پرواز (آسمان من)، سبعیت داعش (پایتخت ۵) و... . این سازمان حالا پی برده حکایت‌های کهن ایرانی واجد جذابیت هستند و «مستوران» را در چند فصل آماده نمایش کرده است.

اقیانوس آرام؛ هر روز شبکه دو

پرداختن به نوجوان‌ها به دلیل حساسیت این برهه زندگی، امری است ضروری و لازم که گاهی در توجه به آن غفلت می‌شود. بویژه آن که این گروه سنی در تابستان فراغت بیشتری دارند و بیش از پیش لزوم توجه به آن‌ها احساس می‌شود. برنامه‌سازی برای نوجوان یکی از مهمترین موضوعاتی است که می‌تواند در مسیر شکل گیری شخصیت آن‌ها نقشی تعیین کننده داشته باشد.

میدان داری اوج در روز‌های داغ تابستان/ سریال‌های جدید در راه تلویزیون

در همین راستا برنامه تلویزیونی «اقیانوس آرام» چند سالی است تلاش می‌کند به روایت نوجوانان‌های گذشته، اما به زبان نوجوان امروز فرصتی برای انتقال تجربه و گفتگو با نسل جدید باشد. «اقیانوس آرام» با دعوت از چهره‌های مختلف، کارگاهی از انتقال تجربه است که برای هر سلیقه و ذائقه نوجوان خوراک مناسب دارد و با دعوت از فعالان حوزه‌های مختلف این فرصت را فراهم می‌کند تا نوجوانان در فضایی گرم و صمیمی دنیایی تازه را تجربه کنند.

راه عشق؛ هر شب برج میلاد

فعالیت اوج محدود به ساخت سریال و برنامه تلویزیونی نمی‌شود. این سازمان به مناسبت عید غدیر خم، در اجرای کنسرت نمایش «راه عشق» با صدای فرمان فتحعلیان هم مشارکت دارد. معاونت فرهنگی شهرداری تهران و برج میلاد در این مسیر کنار اوج قرار گرفته اند. «راه عشق» به کارگردانی حمید حسن خانی و تهیه کنندگی علیرضا کوهفر از ساعت ۲۰:۳۰ هر شب میزبان دو هزار مخاطب است تا شبی را به شادی سپری کنند. بلیت‌های این کنسرت نمایش به طور رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که تلاشی تحسین برانگیز است برای فراهم کردن شرایط بهره مندی همه اقشار جامعه از رویداد‌های هنری.

روشنای شب تار؛ هر شب بوستان ولایت

اوج، رکوردار اجرای نمایش‌های میدانی است. این سازمان در تازه‌ترین فعالیت خود، از شب عید سعید قربان نمایش دیگری را با عنوان «روشنای شب تار» روی صحنه برده است. موضوع این نمایش درباره ولایت حضرت علی (ع) در تاریخ پیش و پس از اسلام است و هر شب ۲۰۰۰ هزار نفر به تماشای آن می‌نشینند. «روشنای شب تار» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی محصول اوج با مشارکت بنیاد رودکی است که به همت موسسه سیمای ققنوس اجرا می‌شود. این نمایش تا آغاز محرم، هر شب در بوستان ولایت تهران به شکل رایگان پذیرای علاقمندان است.

برگزاری شب شعر به مناسبت غدیر

سازمان اوج به تناوب شب‌های شعر را در محل کافه نخلستان برگزار می‌کند و حالا موضوع شعرخوانی را به غدیر و جایگاه حضرت علی (ع) اختصاص داده. عنوان شب شعر «امیر بی نظیر» نام دارد که با همراهی موسسه فرهنگی عقیق برگزار می‌شود. مرتضی امیری اسفندقه، محمود حبیبی کسبی، محمدرضا طهماسبی، محسن عرب خالقی، مجید تال، محمد شیخی، مجتبی حاذق، سعید مبشر، محسن ناصحی، علیرضا نورعلیپور، محمدعلی کردی، عارفه دهقانی، سمیه مومنی و مصطفی تبریزی شاعرانی هستند که در این ضیافت حضور دارند.

مهمانی ۱۰ کیلومتری؛ به مناسبت غدیر

از دیگر فعالیت‌های جدید اوج می‌توان به همراهی در مهمانی ۱۰ کیلومتری اشاره کرد که ساعت ۱۸ روز دوشنبه (۲۷ تیر) همزمان با عید سعید غدیر برگزار می‌شود. در این مهمانی قرار است از از چهارراه حضرت ولیعصر (عح) تا چهارراه پارک وی، با غرفه ها و برنامه های شاد از مردم پذیرایی شود. این مهمانی که طول آن ۱۰ کیلومتر است از ساعت ۱۸ شروع خواهد شد. هیأت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود در طول مسیر موکب‌هایی با برنامه‌ها و رویکرد‌های فرهنگی، هنری، دینی و ... برپا خواهند کرد.

دیوارنگاره و نماهنگ؛ تکریم کودکان یتیم

سال‌ها است اوج کاری نو شروع کرده و آن بهره مندی از ظرفیت دیوارنگار میدان، ولی عصر (عج) است. این بار به مناسبت عید غدیر خم، دیوارنگاره به پویش «هدیه اسباب بازی» اختصاص یافته. در این اثر هنری، جمله «بهترین عید، بهترین هدیه» به همراه تصویر بچه‌هایی که کادو در دست دارند، دیده می‌شود. در گوشه تصویر هم به مهمانی ۱۰ کیلومتری اشاره شده است. همچنین جمله‌ای با هشتگ «هدیه _اسباب _بازی» کنار آن حک شده است.

میدان داری اوج در روز‌های داغ تابستان/ سریال‌های جدید در راه تلویزیون

این تصویر و جمله به سرود «هدیه اسباب بازی» با صدای رضا هلالی و محمد حسین پویانفر وگروه سرود احسان اشاره دارد. این نماهنگ که بتازگی منتشر شده، با هدف زنده کردن سیره حضرت علی (ع) برای تکریم کودکان یتیم تولید شده است. این سرود، بچه‌های ایران زمین را تشویق به هدیه دادن یکی از اسباب بازی‌های خود به کودکان یتیم، می‌کند. در تازه‌ترین اتفاق، سرود «هدیه اسباب بازی» در هیات بزرگ شباب الحسن (ع) یزد با حضور ده‌ها هزارنفر از مردم این شهر همخوانی شد.

۱۰ فیلم؛ جشنواره فجر

سازمان اوج حضوری جدی و مستمر در عرصه تولید فیلم با مضامین مختلف دارد. چندی پیش خبر رسید که اوج این روز‌ها مقدمات ساخت ۱۰ اثر سینمایی را فراهم می‌کند که در جشنواره چهل و یکم فجر از آن‌ها رونمایی خواهد شد. نکته جالب، تنوع موضوعی این آثار است؛ از حوزه دفاع مقدس و شهدای شاخص تا تاریخ اسلام و تبیین وقایع انقلاب و البته مسائل روز. فیلم سینمایی شهید بروجردی و شهید زین‌الدین از جمله آثاری هستند که اوج در دشست ساخت دارد.

۱۰ سریال؛ بزودی

علاوه بر فیلم‌های سینمایی، سازمان اوج توجهی ویژه به سریال سازی هم دارد. این سازمان در دور تازه ساخت مجموعه‌های تلویزیونی تصمیم دارد همچنان پایندی به تنوع موضوعی را حفظ کند.

کما این که مهرداد معظمی، مدیر روابط عمومی اوج چندی پیش تاکید کرد: پس از «مستوران» به زودی شاهد نمایش سریال‌های با کیفیت دیگری خواهیم بود. با قصه‌هایی شبیه «اسفندیار» از دل شاهنامه، اساطیری، چون «آرش» و مرور تاریخ پرافتخار ایران، از «آل بویه» تا «عصر صفوی». سریال‌ها و آثاری که توانایی تسخیر بازار کشور‌های منطقه را داشته باشند.» بر اساس برنامه ریزی قرار است فصل دوم «مستوران» برای نوروز و رمضان ۱۴۰۲ آماده شود.

بتازگی هم خبر ساخت سریال تاریخی «نائله» رسانه‌ای شده است. قصه این سریال به ماجرایی در بازه زمانی قبل از واقعه کربلا می‌پردازد... سازمان اوج قصد ساخت آثار هنری دیگری هم در این زمینه دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار