مجری تلویزیون در برنامه اقیانوس آرام:

مقایسه دوران نوجوانی والدین با فرزندانشان اشتباه است

امینیان با بیان اینکه فاصله بین دنیای نوجوانی من و نوجوانان امروز بسیار زیاد است و قابل قیاس نیست، گفت: یک اشکال جدی که در جامعه ما بین والدین وجود دارد این است که مدام دوران نوجوانی خود را با دنیای نوجوانانه فرزندان‌شان مقایسه می‌کنند که کاری نادرست است.
کد خبر: ۵۵۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ - 26October 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «راحله امینیان» مجری تلویزیون و یکی از اجراکنندگان برنامه «به خانه برمی‌گردیم» در یکی از قسمت‌های فصل جدید برنامه «اقیانوس آرام» مهمان نوجوانان بود و با آن‌ها به گپ و گفت پرداخت.

امینیان که خود مادر دختری نوجوان به نام باران است با اشاره به  ارتباط مستقیم با نوجوانان امروز، اظهار داشت: به عنوان یک مادر که فرزندی نوجوان دارد معتقدم برنامه «اقیانوس آرام» در این برهوت برنامه‌سازی برای طیف نوجوان اتفاقی فرخنده و مبارک است. برای نوجوانان نه کتاب مناسبی منتشر می‌شود، نه فیلمی برای‌شان ساخته می‌شود و نه در رسانه ملی برنامه‌ای با رویکردی در جهت جذب مخاطبان نوجوان امروز تولید می‌شود. به همین علت برنامه‌ای مانند «اقیانوس آرام» دارای اهمیت است.

وی افزود: ساخت برنامه اقیانوس آرام کافی نیست اما قطعا میتواند جای حلقه مفقوده برنامه سازی برای نوجوانان را تا حدی پر کند.

امینیان گفت: متاسفانه شخصا وقت چندانی برای تماشای این برنامه ندارم اما دختر نوجوانم برایم گاهی از این برنامه صحبت کرده و ابراز رضایت می‌کند. نوجوانان نسل امروز بسیار شاکی و معترض هستند و کم پیش می‌اید از چیزی رضایت داشته باشند اما دخترم این برنامه را دنبال می‌کند.

مقایسه دوران نوجوانی والدین با فرزندان‌شان اشتباه است

این فعال رسانه درباره حال و هوای برنامه و حضور در جمع نوجوانان گفت: نوجوانانی که مهمان‌شان بودم خیلی دقیق به صحبت‌هایم گوش می‌کردند. هیجانات‌شان بسیار برایم جالب بود. بنظرم دغدغه شنیدن تجربیات دیگران را داشتند و این دیگر وظیفه ما بزرگسالان است که از چه بیان و زبانی استفاده کنیم تا آنها را برای شنیدن ترغیب کنیم. اگر صرفا با زبان نصیحت با آنها سخن بگوییم بی‌فایده خواهد بود اما اگر با زبان خودشان با آنها صحبت کنیم حرف‌ها و تجربیات‌مان را خواهند شنید.

این مجری تلویزیون گفت: فاصله بین دنیای نوجوانی من و نوجوانان امروز بسیار زیاد است و شاید بتوان گفت از زمین به آسمان تفاوت داریم و قابل قیاس نیست. بنظرم نباید هم قیاس شود. یک اشکال جدی که در جامعه ما بین والدین وجود دارد این است که مدام دوران نوجوانی خود را با دنیای نوجوانانه فرزندان‌شان مقایسه می‌کنند که کاری نادرست است. کدام بخش نوجوانی ما شبیه دنیای نوجوانان امروز است که بخواهیم آن‌ها را با هم مقایسه کنیم؟ تفاوت‌ها بسیار است و نباید نگاه‌مان به این تفاوت‌ها منفی باشد.

امینیان افزود: معتقدم نوجوان امروز پرسشگر است و به دنبال پاسخ برای چالش‌های ذهنی اش می‌گردد. من به عنوان مادر، معلم‌ها در مدارس، برنامه‌سازان در تلویزیون و... اگر ادبیات مناسب در مواجهه با نوجوان امروز را ندانیم آن‌ها حس خواهند کرد با خانواده و حتی با جامعه فاصله دارند و دیده نمی‌شوند. چراکه کمتر پیش میاید که به چالش‌های ذهنی آن‌ها توجه شود و به سوالات‌شان به زبان خودشان پاسخ داده شود.

مقایسه دوران نوجوانی والدین با فرزندان‌شان اشتباه است

امینیان در پایان این گفتگو اظهار داشت: برای مخاطبان نوجوان برنامه خوب «اقیانوس آرام» بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. امیدوارم حال دل نوجوانانمان خوب باشد و بتوانند به آنچه دوست دارند برسند. می‌دانم و ایمان دارم دنیای آینده با حضور آنها خوش‌رنگ‌تر و زیباتر خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار