استاندار قم:

سرعت عمل در اجرای برنامه‌های مرتبط با کنگره شهدا ضروری است

شاهچراغی گفت: در اجرای هر اقدامی که مرتبط با برگزاری کنگره ملی شهدای قم است، تسریع داده شود.
کد خبر: ۵۳۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶ - 17July 2022

سرعت عمل در اجرای برنامه‌های مرتبط با کنگره شهدا ضروری استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سید محمدتقی شاهچراغی امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در سالن امام جواد (ع) استانداری قم اظهار داشت: نخبگان شاهد و ایثارگر ظرفیت مناسبی برای خدمت به کشور و حضور در دانش بنیان‌ها دارند که این ظرفیت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بازسازی و بهسازی تصاویر شهدا، نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های قم در صورتی که مرتبط با برگزاری کنگره شهدای استان است در کمیته برگزاری این کنگره مطرح و سرعت این کار طبق توافق کمیته کنگره با شهرداری تسریع داده شود.

شاهچراغی با اشاره به موضوع اختصاص یک درصد از بودجه فرهنگی دستگاه‌ها به موضوع ایثار و شهادت گفت: این موضوع در کمیته برگزاری کنگره شهدای استان قم مطرح است و باید سهم هر یک از دستگاه‌ها مشخص شود.

استاندار قم افزود: ۲۸ دستگاه دولتی از اعتبار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم بودجه می‌گیرند و برخی دیگر بودجه ملی دارند لذا هر کدام از آن‌ها باید عدد مرتبط با بودجه یک درصد را اعلام کنند.

شاهچراغی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای رسیدگی به امور دانشجویان شاهد و ایثارگر باید در دانشگاه‌ها ورود کرد، گفت: هر کجا برای امور جاری دانشجویان نیاز به ورود حوزه حاکمیتی است از طریق معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم پیگیری شود.

وی تاکید کرد: در آستانه ترم بعدی دانشگاه‌ها هستیم و باید مطالبات دانشگاه‌ها در عرصه شاهد و ایثارگر دریافت و اگر نیاز به پیگیری در سطح استانی یا ملی دارد پیگیری لازم انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار