سردار فدوی:

توان بازدارندگی ایران باعث انفعال آمریکایی‌ها در خلیج فارس شده است

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ماهیت دعوای جمهوری اسلامی ایران با آمریکا تنها به موضوعاتی مانند اقتصاد محدود نمی‌شود، گفت: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران باعث شده آمریکایی‌ها انفعالی عمل کنند.
کد خبر: ۵۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ - 23September 2015

توان بازدارندگی ایران باعث انفعال آمریکایی‌ها در خلیج فارس شده است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دوران جنگ تحمیلی به چند مرحله تقسیم میشود؛ مرحله اول جنگ زمانی بود که عراقیها خیلی راحت به داخل کشور آمده و به عبارتی سرشان را پایین انداختند و تا مسافتهایی به داخل کشور آمدند و به دنبال این بودند که 13 کیلومتری شهر اهواز را تصرف کنند؛ به مثابه اینکه تقریبا مانعی در سر راه آنها وجود ندارد.

وی تأکید کرد: مرحله دوم جنگ زمانی بود که با ندای امام(ره) مردم و رزمندگان جلوی پیشروی دشمن را گرفتند و مرحله سوم زمانی بود که متجاوزان از سرزمینمان بیرون رفتند و کار مجلس در آن زمان این بود که عدم صلاحیت رئیس جمهور وقت را صادر کرد؛ پس از این، مرحله عملیاتی به فرماندهی فرمانده کل قوا شروع شد و پس از انجام عملیاتهای متعدد، خرمشهر آزاد و دشمن ناچار به عقبنشینی از سرزمینمان شد.

سردار فدوی ادامه داد: با توجه به اینکه عملیاتهای بسیاری در دوران جنگ تحمیلی انجام شد، مرحلهای در این دوران بهوجود آمد که چهار سال ادامه پیدا کرد؛ در حالی که در همین مدت چهار سال برای اطمینان از عدم تجاوز دشمن، عملیاتهای بزرگی طراحی شد و به لحاظ اینکه این عملیاتها هیچ تعیین تکلیفی برای جنگ نکرد.

وی با اشاره به اینکه به گمان کشورهای غربی این جنگ، جنگی بود که غالب و مغلوب نداشت و متأسفانه در این مدت چهار سال منافع بسیاری برای کشورهای غربی ایجاد شد، افزود: عملیات والفجر8 عملیاتی بسیار خاص بود که دنیا را مجبور کرد از تحلیل خود دست برداشته و نسبت به آن شک کنند؛ تحلیلی که میگفت این جنگ غالب و مغلوب ندارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: زمانی که عملیات والفجر 8 در شمال خلیجفارس صورت گرفت، دنیا به خود آمد که این جنگ میتواند غالب و مغلوب داشته باشد و زمانی که 9 ماه عملیات کربلای 5 در دروازههای بسته که دارای شرایط ویژهای بود، انجام گرفت، با اطمینان اعلام شد این جنگ قطعاً غالب و مغلوب دارد و قطعاً عراق غالب این جنگ نیست.

وی در ادامه بیان داشت: اگر دقت کنید متوجه میشوید در حالی که ما عملیات والفجر 8 را انجام داده و در حال انجام عملیات کربلای 5 بودیم، گلوی دشمن را در صحنه واقعی جنگ میفشردیم و دنیا تصمیم گرفت به ما در دو نقطه فشار آورد؛ یکی در جنگ شهرها و دومی در خلیج فارس.

سردار فدوی گفت: در جنگ خلیجفارس غربیها و آمریکاییها تصمیم بسیار کلانی گرفتند که عراقیها را مجاب کنند که هرآنچه مربوط به ما است در خلیج فارس در سواحل و جزایر را مورد اصابت قرار دهند و آمریکاییها به خلیجفارس بیایند تا ما نتوانیم اقدام متقابل انجام دهیم.

وی افزود: در اوج عملیات کربلای 5 فشار زیادی به ما وارد شد، تا جایی که ما که بهصورت عادی تا سه میلیون بشکه نفت باید صادر میکردیم، در برخی روزها صادرات ما به زیر 100 هزار بشکه رسیده بود. چرا که عراقیها مجاز شده بودند، تمام تجهیزات و امکانات ما را در جزایر و سواحل منهدم کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: 580 کشتی در طول 8 سال جنگ تحمیلی مورد اصابت قرار گرفت و با آمدن ناوهای آمریکایی به خلیجفارس در زمستان سال 65 در اواسط عملیات کربلای 5، آمریکاییها بهطور مستقیم در جنگ دخیل شدند.

وی اضافه کرد: در روز شهادت شهید خرازی، به ما ابلاغ کردند که به خلیجفارس برویم؛ به اولین عملیات مقابله به مثل که در خلیجفارس جنگ اصلی ادامه پیدا کرد توجه خاصی نشده است، اما مهم آن است که در یکسال و نیم آخر جنگ، جنگ در خلیجفارس با سرعت زیاد ادامه پیدا کرد و آمریکاییها نیز در کمتر از دو ماه ناوهای جنگی خود را از 10 فروند به 86 فروند رساندند؛ اما در این وضعیت رزمندگان اسلام توانستند 139 عملیات مقابلهبهمثل، تعداد 17 عملیات موشکی و پنج عملیات ویژه انجام دهند.

سردار فدوی افزود: در آن زمان یک سیاست اعلامی و ابلاغی به ما صورت گرفت؛ به گونهای که به ما زمانی اجازه داده میشد، کشتی را مورد هدف قرار دهیم که قبل از ما عراقیها یک کشتی را زده باشند، چرا که حداقل تشنج در خلیجفارس وجود داشت و مراقبت صورت میگرفت تا درگیری در این منطقه بسط همهجانبه نیابد.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت بسیار مهم بود که تا الان نیز ادامه یافته، عنوان کرد: آمریکاییها به این نتیجه رسیدند که از برنامهریزیهای قبلی خود نمیتوانند استفاده کنند و به دنبال آن بودند تا تسلط خود را بر دنیا بیشتر کنند. بر همین اساس روی مسئله انرژی هدفگذاری کردند که این موضوع نیز تاکنون ادامه یافته است.

سردار فدوی بیان داشت: آمریکاییها هر چقدر از آن زمان فاصله گرفتهاند، نیازشان به این عامل بیشتر شده چرا که عامل دیگری را که در اختیار داشتند، تضعیف شده است.

وی با بیان اینکه قرار بر این بود اقتصاد چین در سال 2020 اقتصاد اول دنیا شود، اما اقتصاد این کشور در اواخر سال 2014 به این رتبه رسید، گفت: بر این اساس قرار بود در بین سالهای 2018 تا 2020 چین بهعنوان بزرگترین مصرفکننده انرژی در دنیا شود؛ اما در سال 2015 به این مرحله رسید؛ این یعنی آنکه سرعت از دست دادن عواملی که از قبل آمریکاییها در دست داشتند، بیشتر شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: باید توجه داشت از سه کشوری که در دنیا منابع گازی دارند، دو کشور آن در خلیج فارس قرار دارد و به دلیل اینکه نیروهای انقلابی در خلیج فارس حضور دارند آمریکاییها دراین منطقه هیچگاه موضع تهاجمی نگرفتهاند؛ بلکه آنان همیشه در حال انفعال هستند.

وی افزود: کسی که مستکبر است دوست ندارد انفعالی عمل کند؛ اما قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران باعث شده آمریکایی ها انفعالی عمل کنند و نباید فراموش کرد آمریکاییهای جنایتکار تنها زور را درک میکنند.

سردار فدوی اظهار داشت: آمریکاییها براساس منفعت و هزینه اقدامات خود را انجام میدهند و هرگاه هزینه اقدامی بیشتر از منفعت آن باشد آنان کاری نخواهند کرد؛ اما قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران باعث شده که آمریکاییها نتوانند در خلیج فارس هیچ حرکتی انجام دهند.

وی افزود: ماهیت دعوای جمهوری اسلامی ایران با آمریکا تنها به موضوعاتی مانند اقتصاد محدود نمی شود به دلیل اینکه اگر اینگونه بود در 36 سال گذشته مشکلات حل شده بود بلکه دعوای ما روی موضوع حق و باطل است و حق و باطل در کنار هم قرار نمیگیرند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان داشت: رئیس جمهور آمریکا رسما در بیان راهبردهای کشورش اعلام کرده که تا سال 2020 برنامه ای برای جنگ ندارد که این به دلیل قدرت بازدارندگی است و مبانی انقلاب اسلامی و انقلابیون باعث شده اند که قدرت بازدارندگی بهوجود آید.

وی ادامه داد: پاسداران انقلاب اسلامی با جان خود پای انقلاب ایستاده اند و کسی جرئت نخواهد کرد به طرف انقلاب اسلامی حتی یک تیر نیز شلیک کند.

سردار فدوی گفت: روند بازدارندگی باعث می شود جنگی بهوجود نیاید و در این شرایط کشور میتواند برنامههای خود را به جلو پیش ببرد، زمانی که قدرت بازدارندگی کشوری از بین برود دشمنان سعی می کنند شرایط جنگی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: با وجود بیش از 200 هزار شهید عزیز در کشور که 40 هزار نفر از آنان از پاسداران گرامی بودند و به برکت انقلاب اسلامی، مردم پای آرمانهای خود خواهند ایستاد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران نماد حق است و آمریکاییها طرفدار باطل؛ بنابراین دعوای حق و باطل در هیچ شرایطی تمام شدنی نیست؛ مگردر صورتی که آمریکاییها به حق بپیوندند.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر مدار بازدارندگی باقی خواهد ماند و انقلابیون آماده شهادت هستند و منتظر پیوستن به رفقای شهید خود خواهند بود.

سردار فدوی ادامه داد: وعده خداوند حق است؛ البته خداوند یکتا شروطی نیز برای وعده خود گذاشته تا به بندهاش عزت دهد. براساس فرمایشات امام خمینی(ره) ما مکلف به انجام تکلیف هستیم و نتیجه دست خداوند یکتا است.

وی در پایان افزود: رهنمودهای امام خمینی(ره) اثر وضعی داشت و فرمایشات امام راحل از سال 42 تا کنون محقق شده و ما انقلاب اسلامی را با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) به صاحب اصلی اش حضرت مهدی(عج) تحویل خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار