رئیس جمهور روسیه:

ایران و روسیه سهم بسیار زیادی در حل بحران سوریه دارند

ولادیمیر پوتین با اشاره به همکاری ایران و روسیه در زمینه امنیت بین‌المللی گفت: ایران و روسیه سهم بسیار زیادی در حل و فصل بحران سوریه دارند.
کد خبر: ۵۳۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ - 19July 2022

ایران و روسیه سهم بسیار زیادی در حل بحران سوریه دارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که عصر امروز (سه‌شنبه) به تهران سفر کرده است، بلافاصله پس از ورود به فرودگاه، عازم نهاد ریاست جمهوری شد و با آیت‌الله رئیسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، روسای جمهور ایران و روسیه درباره گسترش بیش از پیش روابط در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت و مبادلات تجاری و نیز تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

آیت الله رئیسی در این دیدار دوجانبه با اشاره به تعاملات خوب بین دو کشور عنوان کرد: بعد از دیدار‌های بین ایران و روسیه در مسکو و عشق آباد روند همکاری‌های بین دو کشور رو به رشد است.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌ها گفت: اراده دو کشور برای توسعه همکاری‌ها بسیار قابل توجه است و همکاری‌ها در رابطه با مقابله با تروریسم منجر به تقویت امنیت منطقه شده است.

رئیسی افزود: دیگران مدعی مبارزه با تروریسم بودند، اما همکاری ما با روسیه نشان داد که در وعده خود صادق بوده ایم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: بسیار خوشحالم که در سرزمین مهمان نواز ایران هستم.

پوتین افزود: همکاری‌های ما در زمینه‌های مختلف علی الخصوص از لحاظ معادلات تجاری در اینده پیشرفت زیادی خواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به همکاری ایران و روسیه در زمینه امنیت بین المللی گفت: در زمینه امنیت بین المللی همکاری‌های خود را افزایش می‌دهیم و ایران و روسیه سهم بسیار زیادی در حل و فصل بحران سوریه دارند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار