واکنش صهیونیست‌ها به همکاری نظامی ایران و روسیه

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گفت بعید است که قرارداد فروش پهپاد میان ایران و روسیه شامل توافقی برای محدود کردن فعالیت اسرائیل در سوریه باشد.
کد خبر: ۵۳۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ - 18July 2022

واکنش صهیونیست‌ها به همکاری نظامی ایران و روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نشریه عبری زبان «اسرائیل هیوم» روز یکشنبه به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت بعید است که قرارداد فروش پهپاد میان ایران و روسیه شامل توافقی برای محدود کردن فعالیت اسرائیل در سوریه باشد.

یک مقام سیاسی رژیم صهیونیستی نیز به این نشریه گفت که اسرائیل به طور کلی نزدیکی میان روسیه و ایران را ترجیح نمی‌دهد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه (۱۱ ژوئیه) در اظهاراتی مدعی شد که ایران بزودی چند صد پهپاد با قابلیت حمل سلاح به روسیه تحویل می‌دهد. وی در کنفرانسی خبری در واشنگتن ادعا کرد: اطلاعات ما حاکی از آن است که دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه چند صد پهپاد و از جمله پهپاد‌هایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد.

کاخ کرملین روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین روز ۱۹ جولای (۲۸ تیرماه) برای شرکت در نشست سه جانبه سران با «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و اردوغان، به تهران سفر خواهد کرد.

بر اساس گفته سفیر روسیه در ایران، پوتین در این سفر با آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز دیدار خواهد کرد و پس از نشست سه جانبه نیز دیدار‌های جداگانه‌ای با «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خواهد داشت.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه خبر داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درصدد است تا در جریان سفر دو روزه خود به تهران که فردا و پس فردا خواهد بود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار دوجانبه داشته باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار