جنبش فلسطینی:

بیانیه لاپید و بایدن، برای آغاز جنگ‌های منطقه‌ای است

جنبش «الجبهة الدیمقراطیة لتحریر فلسطین» تأکید کرد که بیانیه مشترک رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دعوت مستقیم برای آغاز جنگ‌های منطقه‌ای است.
کد خبر: ۵۳۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ - 14July 2022

بیانیه لاپید و بایدن، برای آغاز جنگ‌های منطقه‌ای استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، در بیانیه مشترکی بر تعهد آمریکا در راستای ایجاد یک ساختار منطقه‌ای در راستای تعمیق بیشتر روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه و گسترش آن با دیگر کشور‌های عربی و اسلامی تأکید کردند.

جنبش «الجبهة الدیمقراطیة لتحریر فلسطین» (جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین) در واکنش به این بیانیه تأکید کرد که امضای این بیانیه، دعوت مستقیم برای آغاز جنگ‌های منطقه‌ای است.

خبرگزاری اسپوتنیک ضمن نقل بیانیه این جنبش فلسطینی، گزارش داد، بیانیه لاپید و بایدن همچنین در راستای تقویت نقش خصمانه رژیم صهیونیستی علیه منافع ملت‌های منطقه است که این تقویت از رهگذر تخریب، نابودی و به وجودآوردن مشکلات در کشور‌های منطقه به بهانه دفاع صهیونیست‌ها از خودشان است.

جبهه دموکراتیک تأکید کرد، این بیانیه ثابت کرد طرح منطقه‌ای بایدن، تسلط کامل بر منابع منطقه به ویژه انرژی آن، کشاندن منطقه به سمت جنگ‌های منطقه‌ای و در سطح قاره است که فقط در راستای منافع امپریالیستی آمریکاست.

این جنبش ضمن هشدار نسبت به خطر برنامه‌ها و اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی برای غرق کردن منطقه در خون و ویرانی، از ملت‌ها و دولت‌های منطقه خواست که به مسئولیت خود برای ناکام گذاشتن این بیانیه عمل کنند.

در بیانیه لاپید و بایدن تأکید شد که واشنگتن به امنیت رژیم اسرائیل و حفظ برتری نظامی [ادعایی]این رژیم در منطقه همچنان پایبند است و اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد و آمریکا آماده است تا از تمام عناصر قدرت ملی خود برای اطمینان از این نتیجه استفاده کند و همچنین خود را متعهد به مقابله با فعالیت‌های مستقیم ایران یا فعالیت‌هایی که از طریق گروه‌های همسو با خود همچون حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی انجام می‌دهد، می‌داند (جزئیات بیشتر).

رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته، وارد اراضی اشغالی شد و با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت، «اسحاق هرتزوگ» رئیس، بنی گانتز وزیر جنگ و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق این رژیم و همچنین «بنیامین نتانیاهو» رهبر اپوزیسیون در اراضی اشغالی دیدار کرد.

بایدن پس از دیدار با مقامات صهیونیست در ظهر روز جمعه به بیت لحم خواهد رفت و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار یک ساعته خواهد داشت. رئیس‌جمهور آمریکا بعد از سفر به کرانه باختری، راهی عربستان سعودی می‌شود و به همراه اعضای شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی) به همراه مصر، عراق و اردن در اجلاس سران شورای همکاری در جده شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها