تظاهرات شهروندان فلسطینی با شعار «نه به سفر بایدن»

شمار زیادی از شهروندان فلسطینی در شهر‌های مختلف، در اعتراض به سفر رئیس جمهور آمریکا، تأکید کردند که مسئولان فلسطینی نباید از وی استقبال کنند.
کد خبر: ۵۳۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲ - 14July 2022

تظاهرات شهروندان فلسطینی با شعار «نه به سفر بایدن»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ده‌ها نفر از شهروندان فلسطینی امروز پنجشنبه سفر جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، شهروندان فلسطینی با برگزاری یک تجمع اعتراضی، خواستار عدم استقبال از بایدن توسط تشکیلات خودگردان فلسطین شدند.

این اعتراضات با هماهنگی کمیته وابسته به گروه‌های فلسطینی در شهر‌های مختلف فلسطین از جمله در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری برگزار شد. معترضان پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «نه به سیاست‌های آمریکا» و «نه به سفر بایدن به فلسطین».

«نصر ابوجیش» هماهنگ کننده گروه‌های فلسطینی، در یک سخنرانی در جریان این اعتراضات، سفر بایدن به فلسطین را محکوم کرد و گفت: از سفر بایدن به بیت لحم استقبال نمی‌شود؛ زیرا این سفر به خاطر حمایت از اسرائیل در همه سطوح و علیه حقوق مردم فلسطین است.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا تا به امروز به وعده‌های خود عمل نکرده است، تأکید کرد: آنچه از آمریکا می‌شنویم، فقط وعده و شعار است. تشکیلات خودگردان نباید از بایدن در بیت لحم استقبال کند.

شبکه خبری المیادین هم گزارش داد، گروه‌های سیاسی و مردمی فلسطین از شهروندان این کشور خواستند که در زمان‌های متعددی، تجمع کنند و پرچم فلسطین را در جریان این اعتراضات، به اهتزاز درآورند تا از این طریق، سفر بایدن را محکوم کنند.

گروه‌های فلسطینی تأکید دارند که هدف از سفر بایدن، کمک به رژیم صهیونیستی و حمایت از منافع این رژیم در منطقه و غارت منابع کشور‌های عربی به سود صهیونیستهاست.

انجمن خبرنگاران فلسطینی هم در مرکز شهر غزه، تجمع کردند و خواستار بازخواست عاملان جنایت ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره شدند.

محمد ابو قمر دبیر این انجمن هم گفت: نهاد‌های حقوقی بین‌المللی باید در واکنش به ترور ابوعاقله، رژیم صهیونیستی را از تریبون‌های خبری و بین المللی حذف کنند. آمریکا هم مسئول و شریک [این جنایت]است.

بایدن نخستین سفر منطقه‌ای خود را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته با ورود به تل آویو کلید زد و قرار است در ادامه این سفر، به عربستان سعودی برود و نشستی را در ریاض با همپیمانان خود در شورای همکاری خلیج فارس و برخی از سران کشور‌های عربی برگزار کند.

به اعتقاد کارشناسان و ناظران سیاسی، بایدن از این سفر که در سایه جنگ اوکراین صورت می‌گیرد دو هدف آشکار و روشن را دنبال می‌کند: نخست افزایش تولید نفت و دوم؛ تشویق عربستان سعودی به امضای توافق صلح با رژیم صهیونیستی.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها