حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب سوریه

منابع خبری سوریه گزارش دادند که رژیم صهیونیستی فرودگاه حلب را هدف حملات خود قرار داده است.
کد خبر: ۵۴۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵ - 06September 2022

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری سوری از شنیده شدن صدای انفجار در لاذقیه و حلب خبر دادند.

روزنامه الوطن به نقل از خبرنگار خود در لاذقیه گزارش داد که صدای چند انفجار از این شهر شنیده شده است. خبرنگار الوطن حاضر در حلب هم خبر داد که صدای چند انفجار را از آسمان این شهر شنیده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اما گزارش داد که رژیم صهیونیستی با حملات هوایی، فرودگاه حلب را هدف قرار داده است. هنوز جزئیات بیشتری درباره تلفات و خسارات احتمالی این حملات وجود ندارد. سانا از رهگیری چند موشک و سرنگون کردن آن خبر داد.

خبرنگار اسپوتنیک که در لاذقیه حضور دارد، گفت که صدای چند انفجار مهیب، از اطراف این شهر شنیده شده است. این انفجار‌ها به خاطر مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های اسرائیلی بوده است.

وی خبر داد که این موشک‌ها از سمت سواحل [غرب]سوریه وارد حریم هوایی این کشور شدند. برخی از منابع خبری، تعداد موشک‌های شلیک شده را سه عدد اعلام کردند. گفته می‌شود که در این حملات، باند فرودگاه حلب آسیب دیده است.

یک منبع در وزارت دفاع سوریه هم در توضیح جزئیات این حمله گفت که ساعت ۱۶: ۲۰ دقیقه شامگاه امروز به وقت محلی، چند موشک از سمت دریای مدیترانه شلیک شد و فرودگاه حلب هدف قرار گرفت. به گفته این منبع، این حمله باعث شد که فرودگاه حلب قابلیت استفاده نداشته باشد.

الدفاع السوریة: حوالی الساعة ۱۶: ۲۰ من مساء الیوم نفذ العدو الإسرائیلی عدوانًا جویًا بعدد من الصواریخ من اتجاه البحر المتوسط غرب اللاذقیة مستهدفا مطار حلب الدولی، ما أدى إلى أضرار مادیة بمهبط المطار وخروجه عن الخدمة.

این در حالی است که پدافند هوایی سوریه نهم شهریور ماه جاری با چند موشک در آسمان شهر و استان دمشق مقابله کرد. این موشک‌ها توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شلیک شدند که نقاطی را در دمشق هدف حمله قرار داد‌ند.

منابع خبری گفتند که پدافند هوایی سوریه با چهار موشک در جنوب دمشق مقابله کرده است. مقابله با موشک‌ها در نزدیکی جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق، بزرگراه دمشق-درعا و اطراف شهر «الکسوه» واقع در جنوب استان دمشق صورت گرفت.

ساعاتی پیش از این حمله نیز منابع سوری از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

دولت سوریه بار‌ها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بار‌ها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار