فرازی از زندگینامه شهید «حمید پیشقدم»

«حمید پیشقدم» 10 مرداد 1339 در روستای قره حسنلوی خواجه پاشا ارومیه به دنیا آمد و سرانجام در 12 اسفند 65 در عملیات والفجر8 به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۳۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲ - 22July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «حمید پیشقدم» در سال 1339 در روستای قره حسنلوی خواجه پاشای ارومیه چشم به جهان گشود.

پدر حمید زمانی که او خردسال بود برای تامین هزینه‌های زندگی بار سفر بسته و به آبادان مهاجرت می‌کند تا در مسیر لوله کشی نفت کار کند. او تحصیلات ابتدایی را در روستایی در آبادان سپری کرده و در اوقات فراغت به ورزش کردن و کشیدن نقاشی می‌پردازد.

بعد از دوره ابتدایی حمید و خانواده اش به ارومیه نقل مکان می کنند و دوران دبیرستان را در این شهر به اتمام می‌رساند. در ایام پیروزی انقلاب اسلامی وی بسیار فعال بود و با دیوار نوشته‌ها و نقاشی‌های خود فعالیت اثرگذاری داشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حمید وارد سپاه شد. وی در سال 1362 ازدواج کرد.

او که به همراه برادرش حضوری فعال در جبه‌های جنوب داشت عازم مناطق عملیاتی می‌شود. هرچند از طرف مسئولین با حضور مداوم او در جبه ممانعت بعمل می‌آید اما در سال 1365 عازم عملیات والفجر 8 می‎شود که در نهایت با سمت جانشین گروهان در تاریخ 12 اسفند 65 به شهادت رسیده و مفقودالاثر می‌شود. در سال 76 پیکر مطهر این شهید والامقام شناسایی و به ارومیه انتقال و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها