نماینده ولی فقیه در مازندران:

«عاشورا» باید از تحریف حفظ شود

«محمدی لائینی» با اشاره به اینکه امام حسین (ع) و عاشورا سرمایه است و باید از تحریف حفظ شود، گفت: این سرمایه باید باعث تقویت روح انقلابی و تقویت ظلم ستیزی باشد.
کد خبر: ۵۳۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ - 20July 2022

امام حسین (ع) و عاشورا باید از تحریف حفظ شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های ماه محرم با تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: مراسم عزاداری امام حسین (ع) و به ویژه دهه عاشورا آنقدر مهم است که جا دارد ستادی برای همه ایام سال، فقط برای دهه عاشورا تشکیل و در آن تشریح، مدیریت، پژوهش و آسیب شناسی صورت گیرد و در جهت تعظیم این شعائر بزرگ کار بشود.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان مراسم دیار علویان و تجمع غدیریان افزود: در این مراسم سپاه و بسیج، شهرداری، صدا و سیما، فرمانداری، تبلیغات اسلامی، اوقاف، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و استانداری زحمت کشیدند و ان شالله آغازی باشد برای آینده‌های بسیار باشکوهتر و با عظمت‌تر.

محمدی لائینی با بیان اینکه غدیر در عمق وجود مردم قرار دارد به جشن باشکوه مردم تهران در روز عید غدیر اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۱۰۸هزار بانی برای مشارکت در این برنامه اعلام آمادگی کردند و این مراسم صدای ناله ضد انقلاب و اربابانشان را درآورد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه عاشورا مثل غدیر در عمق ملت ما وجود دارد و به گفته شهید سلیمانی «ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم» اظهار داشت: نسبت به برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان در یکی از روز‌های دهه اول محرم برنامه ریزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: از نگاه ملی‌گرایی امام حسین (ع) یکی از شاخصه‌های ملیت ماست و کسانی که عزتمدار، عزت‌خواه و آزادی‌خواه هستند به امام حسین (ع) احترام می‌گذارند و هیچ کسی نباید به هیچ بهانه‌ای مجلس امام حسین (ع) را دست کم بگیرد.

محمدی لائینی با تأکید بر اینکه باید مراسم عزاداری توسط هیئات در مساجد و تکایا برگزار بشود و با کسانی که مانع عزاداری در مساجد می‌شوند باید برخورد شود، اضافه کرد: برنامه هیئات و مساجد نیاز به مدیریت دارد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) و عاشورا سرمایه است و باید از تحریف حفظ شود، تصریح کرد: این سرمایه باید تولیدش انقلابی و باعث تقویت روح انقلابی و تقویت ظلم ستیزی، یزیدستیزی، شمرستیزی باشد.

محمدی لائینی با تأکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم عزاداری‌های امام حسین (ع) به عزاداری انگلیسی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: عزاداری شیطان پسند برای ما بسیار بسیار خسارت است و باید اصل سرمایه را حفظ کنیم و هیئاتی که انحراف دارند باید تبیین شوند.

امام جمعه ساری با اشاره به استقبال مردم از تزریق دُز چهارم واکسن کرونا گفت: به مردم و هیئات توصیه می‌شود نکات بهداشتی را همچنان رعایت کنند تا یک محرم دشمن شکن و آمریکا شکن و کاملا انقلابی برگزار کنیم.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: هر جا مراسم روضه خوانی است مال امام حسین (ع) است و اگر تحریف در مراسم صورت می‌گیرد باید با آن برخورد و مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها