رییس طریقت نقشبندی سلیمانیە:

دین اسلام آیین برادری و اتحاد است

«نقشبندی» گفت: دین اسلام آیین برادری و اتحاد است و همە مسلمانان باید از تفرقە و دشمنی دوری کنند و همە ما امت اسلامی هستیم و باید در صدد ایجاد اخوت و اتحاد بین فرزندان اسلام برآییم.
کد خبر: ۵۳۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴ - 20July 2022

دین اسلام آیین برادری و اتحاد استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «شیخ بهاالدین نقشبندی» رییس طریقت نقشبندی سلیمانیە امروز در اولین اجلاس منطقەای وحدت اسلامی که در استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امروزە دشمنان اسلام با ساختن گروەهایی همچون داعش درصدد ایجاد تفرقە و دشمنی میان مسلمانان هستند.

وی افزود: هدف دشمنان از ایجاد تفرقە پراکنی در بین مسلمانان ضربە وارد کردن بە اسلام محمدی است.

نقشبندی تصریح کرد: دین اسلام آیین برادری و اتحاد است و همە مسلمانان باید از تفرقە و دشمنی دوری کنند و همە ما امت اسلامی هستیم و باید در صدد ایجاد اخوت و اتحاد بین فرزندان اسلام برآییم.

وی افزود: اتحاد میان مسلمانان سبب نابودی تکفیری‌ها است،لذا همە مسلمانان باید حول محور وحدت و اتحاد و برادری حرکت کنند.

بهاالدین نقشبندی با تاکید بر این کە دشمنان بە اختلافات میان مذاهب دامن می‌زنند، افزود: این در حالی است کە مسلمانان بر مشترکاتی همچون پیامبر، قرآن و ... تکیە دارند.

وی تصریح کرد: اتحاد میان مسلمانان سبب از بین رفتن توطئە دشمنان و افزایش مقاومت در برابر تهدیدات دشمنان خواهد شد.

«عرفان رشید شریف» مسئول اتحادیە علما و رئیس کمیتە فتوا اقلیم کردستان نیز اظهار داشت: در دین مبین اسلام هموارە بر اتحاد و برادری انسان‌ها تاکید شدە است.

وی عنوان کرد: امید است برگزاری چنین اجلاسی در موفقیت جامعە اسلامی تاثیر بسزایی داشتە باشد و موجب از بین رفتن تفرقە و سبب برادری و اتحاد میان مسلمانان شود.

رشید شریف هدف اسلام را در رسیدن بە آرمان‌های اسلامی بیان کرد و افزود: دین مبین اسلام آئین باهم زیستی و وحدت و مودت است.

وی اضافە کرد: عالمان اسلامی با روش‌های مختلف فقهی هوادارانی را بە دست آوردەاند اما آنچە کە اهمیت دارد این است کە همە آن‌ها امت اسلامی و در راستای اهداف اسلامی گام برداشتەاند.

رشید عرفان اضافە کرد: در اقلیم عراق تلاش‌های موثری برای اتحاد و همزیستی انجام شدە و این اقدامات سبب شدە تا همە ادیان در یک چارچوب متحد و واحدە قرار گیرند.

مسئول اتحادیە علما و رئیس کمیتە فتوا اقلیم کردستان یادآور شد: با تدابیر و روشنگری‌های حکومت اقلیم کردستان و تاکیدات حکومت بر برابری و برادری وزارت اوقاف نیز تلاش برجستەای در راستای ایجاد اتحاد بین عالمان و ادیان مختلف انجام دادە است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار