رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مردم کُرد روحیه اسلامی قوی دارند

«اسحاق مدنی» گفت: در بین مردم کُرد روحیه اسلامی قوی وجود دارد و علمای آن از انقلاب دفاع کردند پیشمرگان مسلمان کرد نیز دوشادوش رزمندگان از انقلاب و اسلام دفاع کردند و این بیانگر اعتقاد و عقیده محکم آنان به اسلام و حکومت اسلامی است.
کد خبر: ۵۳۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ - 19July 2022

مردم کُرد روحیه اسلامی قوی دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «مولوی اسحاق مدنی» رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در نشست خبری تشریح اجلاسیه منطقه ای وحدت اسلامی در سنندج با بیان اینکه اسلام همواره از وجود کُردها منافع و برکاتی داشته است، اظهار داشت: کردستان تنها جایی است که بیش از ۸۰ روحانی آن توسط گروهکهای معاند شهید شده و همگی عالم، فاضل و اندیشمند بوده اند.

وی افزود: در بین مردم کُرد روحیه اسلامی قوی وجود دارد، در اوایل انقلاب که در کردستان پایگاه مستحکمی نداشت اما علمای آن از انقلاب دفاع کردند پیشمرگان مسلمان کرد نیز دوشادوش رزمندگان از انقلاب و اسلام دفاع کردند و این بیانگر اعتقاد و عقیده محکم آنان به اسلام و حکومت اسلامی است.

مدنی تصریح کرد: یکی از ابعادی که دشمن پس از انقلاب اسلامی علیه وحدت اسلامی به کار گرفته است، هجمه گسترده رسانه ای علیه اسلام و انقلاب است که همه ابزارها و رسانه‌ها را علیه ما بکار گرفته و جنگ احزاب را علیه ما شکل داده‌اند تا شیعه و سنی وحدت نداشته باشند و حکومتی مانند حکومت صدر اسلام شکل نگیرد.

وی عنوان کرد: آنها می‌بینند با این همه موانع حکومت اسلامی در کشورمان شکل گرفته و با ترقی و پیشرفت به موشک‌هایی دست یافته‌اند که لرزه بر اندام انها انداخته است.

مولوی اسحاق مدنی اضافه کرد: اختلافات شیعه و سنی در برخی مراحل بسیار خطرناک بوده است که خود آنها این اختلافات را زدوده‌اند اما اکنون علمای شیعه و سنی دور هم جمع می‌شوند و دنبال وحدت هستند و این پیروزی بسیار بزرگی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: راهی که انقلاب اسلامی تاکنون طی کرده، پیروزی بزرگی است و امکاناتی که جمهوری اسلامی در اختیار جهان اسلام قرار داده، باعث شده گفتمان دنیا حول محور تقویت وحدتی باشد که رو به پیشرفت است و عقبگرد ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها