امام جمعه پاوه:

روحانیون اهل سنت همواره منادی وحدت هستند

ماموستا «قادر» با بیان اینکه اهل‌سنت خواهان وحدت و اهل تفرقه نیستند، گفت: روحانیون اهل سنت همواره منادی وحدت و ماموستا برهان عالی و شیخ الاسلام از این خطه بخاطر وحدت‌طلبی به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۳۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶ - 20July 2022

روحانیون اهل سنت همواره منادی وحدت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «ملا قادر قادری» امام جمعه پاوه امروز در اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: توفیق دولتمردان دولت سیزدهم را از خداوند متعال خواهانم.

وی با طرح سه سوال که علت این همه نابسامانی در دنیای اسلام‌ چیست؟ آیا این جلسات و کنفرانس‌ها در طول چهار دهه اخیر خروجی داشته یا خیر و وظیفه ما در این دنیای اسلام چیست؟ گفت: خداوند متعال به ممالک اسلامی و امت اسلام‌ نعمات زیادی از آب و برق گرفته تا کشاورزی، منطقه خوش آب و هوا و سرزمین کار اهدا کرده اما مسلمانان با مشکلات زیادی مواجه‌اند.

امام‌جمعه پاوه با بیان اینکه پیامبر همه ما مسلمانان را در برابر دشمنی‌های دشمنان به وحدت و ایستادگی دعوت کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه وهن در عقاید، علاقه زیاد به دنیا و تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر و دوری از جهاد باعث دوری از اصول و قوانین الهی شده است.

ماموستا قادری خروجی این‌گونه کنفرانس‌های وحدت برای شیعه و سنی را مثبت دانست و خاطرنشان کرد: بنده در سال ۵۸ با دو علمای دیگر اهل‌سنت از خطه کردستان در اولین سمینار وحدت شیعه و سنی شرکت کرده و امروز ۴۲ سال از این مراسم می‌گذرد که با توجه به اوضاع دنیا و توطئه‌های دشمنان علیه کشورمان، حقیقتا این مراسمات موثر و مفید بوده و از جنگ مذهبی جلوگیری کرده است.

وی با ذکر اینکه ذات این جلسات وحدت مبارک و قابل تقدیر است، تصریح کرد: باید حرمت یکدیگر را نگه داشته و به مقدسات یکدیگر توهین‌ نکنیم و دنبال جنگ‌ نباشیم.

امام جمعه پاوه خاطرنشان کرد: ۱۶ استان کشور مرزداران غیوری هستند که اگر چنین جلساتی برگزار نمی‌شد امروزه شاهد اختلافات زیادی میان این همه اقشار بودیم، بعد از شش ماه هنوز تکلیف رئیس‌جمهور عراق تعیین نشده و کسی دولت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه اهل‌سنت خواهان وحدت و اهل تفرقه نیستند، افزود: روحانیون اهل سنت همواره منادی وحدت و ماموستا برهان عالی و شیخ الاسلام از این خطه بخاطر وحدت‌طلبی به شهادت رسیدند.

ماموستا قادری با بیان اینکه چرا باید تنها این اقشار علما در جلسات شرکت کنند، تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود کنفرانسی برای غیرعلما و کسانی که دنبال تخریب و اهانت به مقدسات شیعه و سنی هستند، نیز برگزار شود، تا آنان هدایت شوند.

وی با بیان اینکه علما و روحانیون خودشان وحدت و اتحاد داشته و ما برادر بوده و خواهیم بود، گفت: مصلحت اهل سنت مصلحت شیعه و سنی است. رهبر معظم انقلاب در سفر به پاوه به قدری متواضعانه با اهل سنت برخورد کرد که در طول تاریخ نظیر آن را ندیده‌ایم.

ماموستا قادری با بیان اینکه وضع زندگی مردم ما خوب نیست، ابراز داشت: چرا نمی‌توانیم مشکل گرانی را حل کنیم؟ مردم در طول ۴۳ سال اخیر همواره در صحنه حضور داشته و اگر مردم را از دست دهیم چی برای داشتن داریم؟ بنابراین مسئولان به میان مردم بازگشته و با تدابیرشان دغدغه‌های جامعه را برطرف کنند.

امام جمعه پاوه یادآور شد: مسئولان تدبیری برای رفع مشکلات اقتصادی، گرانی و بیکاری بیندیشند چراکه این امر بسیار در تقدیر وحدت تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار