امام جمعه شیعیان اربیل اقلیم کردستان عراق:

وحدت یکی از مسائل اساسی در جوامع اسلامی است

«الاعرجی» با اشاره به اینکه وحدت اسلامی همواره مورد هجمه دشمنان این دین الهی قرار گرفته است، گفت: بدون شک وحدت یکی از مسائل مهم و اساسی در همه جوامع به ویژه جوامع اسلامی است.
کد خبر: ۵۳۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶ - 20July 2022

وحدت یکی از مسائل اساسی در جوامع اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین «سید سعد الاعرجی» امام جمعه شیعیان اربیل اقلیم کردستان عراق امروز در اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار داشت: بدون شک وحدت یکی از مسائل مهم و اساسی در همه جوامع به ویژه جوامع اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه وحدت اسلامی همواره مورد هجمه دشمنان این دین الهی قرار گرفته است، افزود: تلاش رهبران جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت اسلامی در دنیا ستودنی است و فعالیت آنها تاثیر زیادی در افزایش وحدت داشته است.

امام جمعه شیعیان اربیل با بیان اینکه اختلاف و نزاع بیشترین آسیب را به پیکره اجتماع وارد می کند، گفت: باید از فرصت وجود تشابهات و وحدت موجود بهره ببریم و آنرا به برنامه ای عملی تبدیل کنیم و این مهم امروز نیاز جدی جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین الاعرجی افزود: جمهوری اسلامی این همایش را با هدف ترویج و گسترش وحدت اسلامی برگزار کرده است لذا ما هم وظیفه داریم در راستای تحقق این مهم گام برداریم و به صورت برادرانه در کنار هم زندگی کنیم.

وی یادآور شد: برگزاری این اجلاسیه فرصتی است که به دشمنان اسلام ثابت کنیم امت اسلامی قوی و توانمند است و این اتحاد یک برنامه عملی در مواجهه با استکبار جهانی هم خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها