فرمانده سپاه صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین عنوان کرد؛

آمادگی سپاه برای کمک به حوزه تولید/ فرهنگ مهارت‌آموزی باید در جامعه نهادینه شود

سردار رفیعی آتانی گفت: امروز باید صادقانه برای جوانان این فضا را ایجاد کنیم که ما آماده‌ایم تا به شما حرفه و مهارت را بیاموزیم؛ اما پیش از هر کاری باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه نهادینه شود که متاسفانه هنوز این فرهنگ در جامعه ایجاد نشده است.
کد خبر: ۵۳۵۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ - 25July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین و «سید محمود عرب» مدیرکل فنی حرفه‌ای استان، صبح امروز (دوشنبه) تفاهم‌نامه مشترکی را با هدف مهارت‌آموزی به سربازان و افزایش توانمندی آن‌ها جهت اشتغال پس از پایان خدمت مقدس سربازی، در راستای تحقق راهبرد سال به امضا رساندند.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) در این جلسه اظهار داشت: خوشحالیم که در جمهوری اسلامی ایران، ادامه غدیر بزرگ هستیم و با تشکیل حکومت اسلامی، کار‌های ماندگاری را انجام داده‌ایم. یکی از این کار‌های ماندگار جمهوری اسلامی در حوزه جوانان و اشتغال‌آفرینی جوانان است.

سردار رفیعی آتانی با اشاره به اینکه جریان غدیر مشمول زمان و مکان نبوده و تا جهان باقی است، جریان و اثرات این اتفاق بزرگ ادامه دارد، افزود: نوع مخالفت با غدیر امروز به شکل دیگری رخ داده و با توجه به اینکه اهمیت غدیر بار‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شده است، باید مراقب باشیم که با تبیین جایگاه غدیر، مانع سکون این جریان مهم شویم؛ چراکه غدیر، استمرار امامت و رهبری در جامعه است.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سکان‌دار نظام مقدس جمهوری اسلامی و دنیای اسلام، طی هفت سال به روشنی نگرانی‌های خود را در حوزه اشتغال و کارآفرینی بیان کردند، گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه به اشتغال و تولید است.

سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها و خدمت مقدس سربازی در مدت‌زمان ۱۸ تا ۲۴ ماه است، تا سربازان طی این مدت به مهارت‌آموزی بپردازند؛ چراکه از نگاه ایشان، امروز سرچشمه توان ملی، جوانان هستند و در مبحث مهارت‌آموزی سربازان، باید سعی کنیم با توجه به سلیقه و استعداد سربازان، آموزش‌های کاربردی به آن‌ها بیاموزیم تا هر یک به‌عنوان فردی مستقل، توانمندی ایجاد اشتغال برای خود را داشته باشند.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) یادآور شد: ما در حوزه صنعت بازدید‌های میدانی داشتیم و حتی در برخی موارد مشکلات مراکز و واحد‌های تولیدی که به‌دلیل برخی مشکلات نیمه‌تعطیل و تعطیل بودند را احصا و با رفع مشکلات به‌همراه دستگاه‌های متولی هر حوزه، این واحد‌ها را به چرخه تولید بازگرداندیم؛ این در حالی است که اغلب واحد‌های تولیدی نیازمند نیروی کار با معلومات و با کیفیت هستند و اعلام کردیم که آمادگی کمک به حوزه تولید در سپاه وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروز باید صادقانه برای جوانان این فضا را ایجاد کنیم که ما آماده‌ایم تا به شما حرفه و مهارت را بیاموزیم؛ اما پیش از هر کاری باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه نهادینه شود که متاسفانه هنوز این فرهنگ در جامعه ایجاد نشده است؛ لذا سربازان نیز باید به‌صورت میدانی آموزش ببینند و به خدمات نظام در حوزه اشتغال‌آفرینی امیدوار باشند.

سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: در حوزه مهارت‌آموزی به سربازان، ما آمادگی و امکانات لازم را داریم؛ لذا ما در ایجاد مهارت آماده همکاری با فنی و حرفه‌ای هستیم و بنا داریم تغییر ایجاد کنیم و این نگاه امروز همه مسئولان به جامعه است؛ بنابراین ما مشکلات را احصا کردیم و درصدد حل آن هستیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) تأکید کرد: ما همه با هم هستیم؛ لذا موفقیت‌ها مشترک است و این موفقیت‌ها موجب توسعه نظام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امروز باید تلاش کنیم تا سربازان عزیز را با عمل خودمان به زندگی امیدوار کنیم و مجموعه سپاه استان قزوین در راستای اشتغالزایی، از هیچ ظرفیت و آمادگی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار