مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران مطرح کرد؛

رفع چالش اشتغال با راه اندازی نهضت «مهارت آموزی سربازان»

«درویشی» گفت: چالش اشتغال با راه اندازی نهضت مهارت افزایی به کمک نیرو‌های نظامی و سپاه محقق می‌شود.
کد خبر: ۵۳۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ - 25July 2022

رفع چالش اشتغال با راه اندازی نهضت مهارت آموزی سربازان محقق می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آئین افتتاح سراسری و متمرکز طرح‌های جهاد مهارت آموزی سربازان وظیفه استان مازندران در سپاه کربلا برگزار شد.

«سید حسین درویشی» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سپاه کربلا نقش بی‌بدیلی در توانمندسازی و توانمند کردن نیرو‌های مشمول نظام وظیفه کشور دارد، اظهار داشت: در این راستا تلاش مضاعف و برنامه‌های مدونی صورت گرفت.

درویشی شمار مهمترین گروه‌های هدف را در استان مازندران ۱۹ گروه اعلام کرد و گفت: یکی از آن‌ها توانمندسازی مشمولان نظام وظیفه است.

وی با اشاره به اهمیت این دوره و بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان پروتکل مهم در جهت توانمندسازی این عزیزان نقش مهمی دارد، تصریح کرد: حتما باید این موضوع را فصل الخطاب قرار بدهیم.

این مسئول با بیان اینکه این طرح از سال ۹۶ شروع شد، گفت: امسال فاز اول آن به اتمام می‌رسد و فاز دوم پس از اتمام این مرحله آغاز و این آموزش‌ها به نوعی برای این نیرو‌ها به صورت اجباری اجرا خواهد شد.

وی با عنوان اینکه جوانان مقطع دبیرستان، متوسطه دوم آموزش و پرورش و در دانشگاه‌ها اگر از آموزش‌های فتی و مهارتی برخوردار نشدند، تأکید کرد: مهمترین نقطه و پایگاه این افراد جا مانده از مهارت در محیط پادگان‌هاست که بتوانند در این فرصت دو ساله از مهارت‌های آموزشی بهره‌مند بشوند.

درویشی عنوان کرد: سربازان در این دوره به درجه‌ای از مهارت می‌رسند که بتوانند پس با اتمام خدمت سربازی محیط کسب و کاری را راه بیندازند و از آنجا که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار در پی ایجاد یأس و ناامیدی در جوانان هستند و راهی جز فاصله انداختن بین مردم با دستگاه‌های اجرایی ندارند باید هوشمندانه دستورات رهبر معظم انقلاب را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه این کار از مقدس‌ترین کارهاست که توانایی نیرو‌های مشمول نظام وظیفه را دارد و افق روشنی را ترسیم می‌کند، بیان داشت: همچنین رفاه و معیشت آن‌ها را پس از اتمام خدمت سربازی ایجاد می‌کند و به ازدواج زودهنگام کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران اظهار داشت: امید است بتوانیم کشور را از این حالت نجات بدهیم و جهت رفع چالش اشتغال در استان و کشور را با راه اندازی نهضتی به نام نهضت مهارت افزایی به کمک نیرو‌های نظامی و سپاه جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار