تحریم‌های آمریکا سلاحی برای اعمال فشار بر دیگر کشور‌ها

تحریم‌های یکجانبه آمریکا و غرب علیه کشور‌های دیگر به‌خصوص در وضعیت کنونی و شیوع پاندمی کرونا، نقض حقوق بشر به شمار می‌روند.
کد خبر: ۵۳۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 25July 2022

تحریم‌های آمریکا و غرب سلاحی برای اعمال فشار بر دیگر کشورها

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، بررسی کشور‌های مختلف که هدف تحریم‌های یکجانبه آمریکا و غرب قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد که چگونه این تحریم‌ها رنج مردم عادی را در پی دارد، حتی زمانی که مستقیما هدف قرار نمی‌گیرند.

به گزارش «گلوبال تایمز»، جهانی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم با چالش‌های بسیاری مواجه است؛ همه‌گیری کرونا در سراسر جهان موجب بروز رکود شده است.

تقریبا تمامی کشور‌های جهان، بحران و ضربه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را احساس می‌کنند.

زمانی که آمریکا و غرب تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه کشور‌های دیگر اعمال می‌کنند، این تحریم‌ها به نتیجه‌های از پیش تعیین شده نمی‌رسند، اما چه کسی واقعا متضرر می‌شود؟ این مردم عادی کشور‌های هدف هستند که از پیامد‌های این تحریم رنج می‎برند.

جهان باید پیامد‌های تحریم‌ها را مطالعه کند، زیرا این تحریم‌ها نقض جدی حقوق بشر است؛ بنابراین در نظام سازمان ملل و در نظام بین‌الملل باید پرسید که واقعا حقوق بشر چیست؟ تعریف جدیدی لازم است. آیا تحریم به اسلحه تبدیل شده است؟ آیا به شدت سیاسی شده است؟ این سوالات باید پرسیده شود.

همچنین از حقوق بشر برای ضربه زدن به برخی کشور‌ها استفاده می‌شود.

وقتی جهان متحد است، می‌توان صدای بهتری شنید و در مقابل قدرت‌های هژمونیک ایستاد، اما متأسفانه آن صدا به اندازه کافی شنیده نمی‌شود و قدرت‌های بزرگ همچنان به اقدامات یکجانبه خود ادامه می‌دهند و روایت آن‌ها هنوز هم حاکم است.

به همین دلیل است که رویکرد جدیدی به حقوق بشر مورد نیاز است که شامل تعریف مجدد آن در قرن ۲۱ برای گنجاندن تحریم‌های یکجانبه به عنوان نقض حقوق بشر باشد. نیاز مبرمی به سیاست‌زدایی و سلاح‌زدایی حقوق بشر در این جهان وجود دارد.

باید به تحریم‌های یکجانبه و پیامد‌های آن نه تنها بر کشور هدف، بلکه بر کشور‌های غیرهدف نیز نگاه طولانی داشت؛ درد و رنج مردم به دلیل این تحریم‌ها نیز باید ترسیم شود و با جهان به اشتراک گذاشته شود.

از این نظر، جاه‌طلبی‌های هژمونیک، تسلیحاتی و سیاسی کردن حقوق بشر، و اعمال تحریم‌های یکجانبه واقعا بسیار بد است و این‌ها نقض عمده حقوق بشر تعداد زیادی از مردم عادی است و جهان باید به این مشکل بسیار جدی نگاه کند.

منبع» میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار