نقض حقوق بشر؛ موضوعی که آمریکا همواره نادیده می‌گیرد

جو بایدن با سفر خود به عربستان سعودی بار دیگر چشم‌پوشی آمریکا از موارد متعدد نقض حقوق بشر در این کشور را آشکار کرد.
کد خبر: ۵۳۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ - 26July 2022

نقض حقوق بشر؛ موضوعی که آمریکا همواره نادیده می‌گیرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، اخیرا به عربستان سعودی سفر و با مقامات این کشور از جمله «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، دیدار کرد.

این دیدار بار دیگر موضوع نادیده گرفتن نقض حقوق بشر در عربستان از سوی آمریکا را آشکار کرد.

به گزارش «ووکس»، بین آنچه «بایدن» به عنوان اهداف خود برای سفر هفته گذشته به خاورمیانه تعیین کرد و آنچه که واقعاً به آن دست یافت، فاصله زیادی وجود دارد.

حتی با معیار‌هایی که «بایدن» برای سفر خود به منطقه در نظر گرفته بود، هزینه‌های سفر خاورمیانه‌ای او برای اعتبار آمریکا بسیار زیاد بود و ارزش مزایای ناچیز را نداشت.

رئیس جمهور آمریکا مدعی است با دوبرابر کردن روابط با ۹ کشور عربی و نشان دادن حمایت از رژیم صهیونیستی که در پنجمین دوره انتخابات در سه سال اخیر قرار دارد، منطقه مرتبط‌تری را پیش می‌برد.

دست دادن با سران رژیم صهیونیستی که اخیرا «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه «الجزیره» را به شهادت رساندند و «محمد بن سلمان» که بر سر قتل «خاشقجی» و جنگ یمن هدف انتقادات گسترده‌ای قرار دارد، برای آمریکا و «بایدن» هزینه بسیاری دارد.

هزینه‌های این سفر بسیار بیشتر از دستاورد‌های جزئی است که ادعا می‌شود دوام خواهند داشت؛ این دستاورد‌های جزئی چندان قابل توجه نیستند. دستاورد‌های آمریکا از این سفر سهم کوچکی است.

به نظر می‌رسد این سفر بیشتر یک پیروزی برای هواپیما‌های رژیم صهیونیستی است که قرار است وارد حریم هوایی عربستان شوند تا اینکه یک پیروزی برای حقوق بشر باشد.

یکی از مقامات ارشد دولت «بایدن»، در آخرین روز سفر وی به خاورمیانه، حقوق بشر را در مرکز اهداف آمریکا توصیف کرد؛ «بایدن» مدعی شد «من به معنای واقعی کلمه تا آنجا پیش می‌روم که حقوق بشر درست در خط مقدم سیاست خارجی ما باشد.»،

اما حقوق بشر حتی در صدور بیانیه‌های مطبوعاتی، برگه‌های اطلاعاتی و خلاصه جلسات دولت آمریکا نیز قرار ندارد.

در خلاصه هر جلسه، حقوق بشر در اولویت قرار نگرفت؛ در دیدار بایدن با مقامات رژیم صهیونیستی و عربستان، نامی از حقوق بشر برده نشد.

این یک فرصت از دست رفته است، زیرا عربستان سعودی به نقض حقوق بشر خود ادامه می‌دهد؛ کاخ سفید ممکن است فکر کند که در طرح این مسائل موفق بوده است، اما پوشش رسانه‌های عربی از این رویداد، آن را بیشتر به عنوان یک «تسلیم» توصیف می‌کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار