رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران:

دوربین‌ها فراپادمانی فعلا روشن نمی‌شوند/ نظارت آژانس مطابق ضوابط پادمان است

اسلامی گفت: دوربین‌های برجامی برای رفع آن اتهامات بود و اگر قرار است اتهامات پابرجا بماند دیگر دلیلی برای وجود دوربین‌های برجامی نیست.
کد خبر: ۵۳۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ - 25July 2022

دوربین‌ها فراپادمانی فعلا روشن نمی‌شوند/ نظارت آژانس مطابق ضوابط پادمان استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران و در جمع خبرنگاران درباره تاثیر این نمایشگاه در افزایش کیفیت مدیریت کشور، اظهار داشت: اساس انقلاب اسلامی برپایه احساس مسئولیت مردم بود و مسئولان فقط در سیستم سیاسی نیست و هرکس در تعیین سرنوشت خود مسئول و می‌تواند تاثیرگذار باشد.

اسلامی با بیان اینکه هرزمان مردم را در امور دخالت دادیم، موفق بودیم، گفت: برای توسعه مردم‌محور کشور باید این نوع هم‌افزایی‌ها وجود داشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: یکی از معضلات کشور ایجاد صورت مطالبه‌گری برای دولت است که با توجه به بودجه و امکانات محدود دولت این مطالبه‌گری بعدا منجر به سرخوردگی می‌شود، اما وقتی مردم مسائل را احصا و راه‌حل‌ها را خود خلق کنند، مشکلات بهتر حل می‌شود، چون جامعه ایران، جامعه قدرتمندی است و با افزایش این هم‌افزایی‌ها ظرفیت کشور برای عبور از چالش‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تازه‌ترین خبر‌های همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم گفت: بسیار مهم است که مردم و مسئولان، حافظه تاریخی خود را به هنگام کنند، بیست سال است که غرب به جمهوری اسلامی اتهام ساخت بمب اتم را می‌دهد و هر روز آدرس جدیدی از محل ساخت آن. پرونده ایران مدام به شورای امنیت رفته و علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر شده است.

اسلامی افزود: نتیجه مذاکرات ایران تاکنون به سند برجام رسیده است، اما غرب همچنان اتهاماتی را بر مبنای اسناد ربایش شده و موارد ادعایی متوجه ایران می‌کند. اساس پذیرش برجام از سوی جمهوری اسلامی رفع اتهام و اعتمادسازی بود. ایران پذیرفت که ظرفیت فعالیت‌های خود را محدود کند تا اعتمادسازی اتفاق بیافتد، با این همه آن‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند.

وی تصریح کرد: دوربین‌های برجامی برای رفع آن اتهامات بود و اگر قرار است اتهامات پابرجا بماند دیگر دلیلی برای وجود دوربین‌های برجامی نیست. دوربین‌ها به دست خود آژانس جمع شده، پلمپ شده و در تأسیسات نگهداری می‌شود تا روزی که به این سند برگردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اظهار تاسف از لفاظی‌های صورت گرفته علیه برنامه هسته‌ای ایران، گفت: جمهوری اسلامی هرگز فعالیت‌های پنهان و غنی‌سازی خارج از چارچوب و بدون هماهنگی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداشتیم. ایجاد ظرفیت آب سنگین یا دیگر زیرساخت‌های صنایع اتمی ایران، با هماهنگی آژانس بوده و اکنون هم تحت نظارت آژانس است.

اسلامی تصریح کرد: کسی این تصور اشتباه را نداشته باشد که آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حال حاضر نظارتی ندارد، آژانس هم‌اکنون هم مطابق ضوابط پادمانی مستقر است و نظارت خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: این دوربین‌های فراپادمانی بوده و به توافق نامه برجام مربوط است که در صورت بازگشت به این سند و اطمینان ایران از عدم شیطنت غرب، جمهوری اسلامی برای آن‌ها تصمیم خواهد گرفت.

اسلامی با بیان اینکه این نمایشگاه مانند دوران انقلاب و جنگ جلوه‌ای از بها دادن به مردم است، گفت: هر زمان که جامعه ۲ طبقه شده و یک طبقه دولت و یک طبقه ملت شود و همه هم مطالبه‌گری کنند، چیزی تغییر نخواهد کرد. هم افزایی استفاده از ذره ذره استعداد‌ها و انرژی‌هاست. این کار باید منسجم شده و بخش محور انجام شوند و همه چیز به دولت ختم نشود. برپایه تجارت الکترونیک می‌توان با همه جهان در هر نقطه‌ای ارتباط داشت.

اسلامی افزود: زمانی انتظار از دولت استخدام نیرو بود، اما در جهان امروز توقع و تعریف باید از اشتغال تغییر کند. بسیاری از ظرفیت‌ها در مقیاس محیط ماست که در صورت دیده شدن اشتغال آفرین است.

وی تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی در گستره کشور مستقر است و هرجایی که از نظر نرم‌افزاری و سخت افزاری ظرفیتی وجود داشته باشد ما از آن استفاده می‌کنیم.

اسلامی با بیان اینکه حاصل ۲۰ سال مذاکره سند برجام است، گفت: ارتقا قوت تیم مذاکره کننده و پربودن دست آن‌ها برای ایران مهم بود تا دربرابر زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی کنند و این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: تحرکات علیه ایران و بیان دوباره موضوع فشار حداکثری، بعد سیاسی و فنی و حقوقی دارد و اکنون غرب روی موج اتهام سازی و اتهام زنی علیه ایران قرار گرفته است و به همین دلیل تلاش می‌کنند ایران را در موضع تدافعی قرار دهند که همین موضع تدافعی موجب گرفتاری می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار