روسیه: هدف ما سرنگونی دولت اوکراین اوست

وزیر امور خارجه روسیه در نشست اتحادیه عرب گفت: هدف نبرد با اوکراین خلاص شدن از رژیم ضد مردمی کی‌یف است.
کد خبر: ۵۳۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ - 25July 2022

روسیه: هدف ما سرنگونی زلنسکی و دولت اوستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اظهار داشت: هدف نبرد با اوکراین، سرنوگونی دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین است.

بنابر گزارش وبگاه «تایمز اسرائیل»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که در نشست اتحادیه عرب در شهر «قاهره» پایتخت مصر حضور داشت گفت که روسیه قصد دارد زلنسکی و دولت او را سرنگون کند.

لاوروف گفت: هدف روسیه کمک به مردم اوکراین برای خلاص شدن از شر رژیمی است که کاملاً ضد مردمی و ضد تاریخ است.

وی توضیح داد: «مردم روسیه و اوکراین به زندگی مشترک خود ادامه خواهند داد، ما قطعاً به مردم اوکراین کمک خواهیم کرد تا از شر رژیمی خلاص شوند که کاملاً ضد مردمی و ضد تاریخ است.»

لاوروف روز یکشنبه نیز اظهار داشت: یکپارچه ماندن اوکراین در ضمانت‌هایی که توافقنامه مینسک ارائه داده بود، تضمین شده بود. رژیم کی‌یف به تعهداتش در توافقنامه مینسک عمل نکرد، بلکه اقدام به تخریب آن کرده و اتحادیه اروپا نیز هیچ‌گونه مداخله‌ای برای جلوگیری از این اقدام نکرد».

لاوروف با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا حتی به ابراز نگرانی از نقض توافقی که رژیم کی‌یف مرتکب می‌شد و همچنین اوضاع در دونباس نپرداخت.»

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه بار‌ها درباره توسعه ناتو در اروپا به ویژه مرز‌های خود هشدار داده است. روسیه بر این باور است که به دلیل سیاست خصمانه و روس‌هراسی بحران کنونی اوکراین روی داده است. ولادیمیر پوتین پیشتر گفته بود که مسکو برای پاسخ گفتن به تحرکات ناتو و گسترش این ائتلاف نظامی غربی به سمت شرق، گزینه‌های مختلفی دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها