مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور:

اراده سیاسی دولت بر همکاری با بسیج است

سردار زهرایی گفت: اراده سیاسی و مدیریتی دولت بر همکاری و حل مسئله برای مردم و همکاری با بسیج است.
کد خبر: ۵۳۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ - 25July 2022

نگاه بسیج در گام دوم، معطوف به همه مردم استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، ظهر امروز در همایش مسئولان و سرمربیان سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان‌ها در مشهد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در گام سوم دولت‌سازی خود و در گام اول از مرحله دوم انقلاب اسلامی به سر می‌برد. در بیانیه گام دوم که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شده است، دو مرحله دولت‌سازی وجود دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دور از ذهن است که ما جامعه اسلامی را داشته باشیم، بدون آنکه دولت‌سازی اسلامی اتفاق افتاده باشد، تاکید کرد: گام بعدی دولت‌سازی، جامعه‌سازی و گام بعدی نیز تمدن نوین اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: ما به عنوان بسیجی و جهادگر باید بدانیم که کجای این نقشه راه قرار داریم. بسیج گام اول با بسیج گام دوم تفاوت آشکار دارد. حضرت آقا فرمودند که بسیج پاره تن مردم است و این امر را هنگام فرمان اعتلای بسیج فرمودند.

سردار زهرایی عنوان کرد: بسیج کارگری و کارخانجات بیش از ۳۰۰۰ دفتر پایگاه در جا‌های مختلف دارد، از ۱۴ میلیون نفر جمعیت کارگری کشور شاید تاکنون ۳۰۰ هزار بسیجی در کانون‌ها و پایگاه‌های کارخانجات بسیج کارگران و کارخانجات داشته باشیم.

وی نگاه بسیج گام دوم را معطوف به همه مردم خواند و افزود: این نگاه نه در ایران اسلامی بلکه در بلاد اسلامی است. بسیج گام دوم پاسخ به این سوال است که برای بقیه چه باید کرد. بسیج گام دوم می‌خواهد عرصه‌های نقش‌آفرینی را تبیین کند.

مسئول بسیج سازندگی با بیان اینکه ۳۶ عرض نقش‌آفرینی برای آحاد مردم تبیین شده اند، تاکید کرد: ما فضا را آماده می‌کنیم تا مردم به نقش‌آفرینی بپردازند. بسیج باید دنبال این باشد که جامعه هدف خودش را شناسایی کند. کسانی که وقت فعالیت در چهارچوب بسیج را ندارند باید در این بستر در فعالیت انقلابی شرکت کنند.

سردار زهرایی اضافه کرد: کسانی که خودشان محروم نیستند، اما از خدمت‌رسانی به سایرین محرومند. وظیفه ما است که آن‌ها را پای کار بیاوریم که خدمت‌رسانی کنند.

وی به اینکه بسیج در گام دوم انقلاب ناگزیر است که در ساختار‌ها و فرایند‌های خودش تغییر و تحول به وجود بیاورد، اشاره کرد و گفت: شما با یک ساختار سلولی و سنگین نمی‌توانید یک کار تحولی و انعطاف پذیر را انجام بدهید.

مسئول بسیج سازندگی ادامه داد: ساختاری که سفت شده تبدیل به یک ساختار دیوان‌سالار شده است. در سپاه و بسیج می‌بینیم که روزی نیست که نوآوری در این ارگان‌ها نباشد.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: دشمنان هم همه آن چیزی که در توان دارند به کار می‌گیرند تا به روز دشمنی کنند و توطئه می‌چینند؛ پس ما هم باید به‌صورت به روز مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اراده سیاسی و مدیریتی دولت بر همکاری و حل مسئله برای مردم و همکاری با بسیج است، خاطرنشان کرد: بسیج اقیانوس بی انتهایی با عرض و طولی به وسعت انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار