اقتدار میدان-۱/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حزب الله؛ چهار دهه بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی/ هراس صهیونیست‌ها از اقتدار موشکی مقاومت

امروز حزب الله لبنان به عناون یک گروه منطقه‌ای مبارز شیعی سابقه‌ای بیش از ۴۰ ساله در ایستادگی و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی برخوردار شده که همچون سدی در برابر تجاوزگری‌های آن‌ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۳۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۵ - 27July 2022

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- صادق اسدی؛ حزب‌الله لبنان به عنوان یک گروه مقاومت در کشور «لبنان» از بدو تولد خود تا امروز و در طول چهار دهه اخیر توانسته همانند سدی مستحکم در برابر تجاوزات «رژیم صهیونیستی» قرار گرفته و با اتکاء به قدرت خود، بازدارندگی مفید و موثری در برابر زیاده‌خواهی‌ها و توسعه طلبی‌های این رژیم متجاوز پدید آورده است.

این گروه مقاومت لبنانی بعد از اینکه از سال ۱۹۸۵ به صورت علنی و رسمی فعالیت‌های خودش را اعلام کرد با توجه به اینکه سران و فرماندهان آن به اسلام شیعی اعتقاد داشتند و آموزه‌های انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره) را در راس امور و کار‌های خود قرار داده بودند به سرعت و در کمترین زمان ممکن توانستند با بسیج مردم لبنان، مبارزان توانمند و باانگیزه‌ای را به منظور مقابله و ایستادگی با شرارت‌های رژیم صهیونیستی جذب کنند.

اقتدار حزب‌الله و چهار دهه بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی

تمامی این رویداد‌ها و وقایع مبارک با چنان سرعت و شتابی یکی پس از دیگری به وقوع پیوست که دشمن صهیونیستی تصور آن را هم نمی‌کرد و برای همین هم زمانی که به خودشان آمدند با گروه مبارزه شیعی در لبنان طرف شدند که در زمانی که کمتر از چند سال قدرت و نفوذ قابل توجهی را در میان مردم لبنان و در ساختار سیاسی این کشور به دست آوردند.

اما زمانی حزب‌الله لبنان عملکرد و کارآیی خود را هم به مردم کشور خود، هم به دشمن صهیونیست و هم به مردم و مسلمانان آزادی‌خواه دنیا نشان داد که ارتش اسرائیل در سال ۱۹۸۲ بدون کوچکترین مشکل و مقاومتی به سادگی توانست بیروت پایتخت لبنان را اشغال کند. از آن به بعد بود که عده‌ای از جوانان مذهبی شیعه با اسلحه سبک در منطقه‌ای به نام «خلده» نخستین مقاومت‌ها را در برابر نظامیان صهیونیست رقم زدند.

این گروه مقاومت لبنانی فعالیت‌های مبارزاتی خود را بر علیه نظامیان صهیونیستی در ابتدا با انجام عملیات‌های استشهادی آغاز کرد که موفقیت‌های بسیار خوبی را هم در این راه به دست آوردند. آن‌ها با در دستور کار قرار دادن جنگ‌های چریکی و با بهره بردن از موشک‌های کاتیوشا نبرد‌هایی تحسین برانگیز و بیادماندنی را در برابر دشمن صهیونیستی و با نظامیان این رژیم اشغالگر انجام دادند.

نخستین حرکت جدی حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به سال ۲۰۰۰ میلادی برمی‌‎گردد که در این سال رزمندگان حزب‌الله با طراحی و اجرای عملیات‌های مختلف و در راستای آرمان‌هایی که بر اساس آن شکل گرفته بودند و یکی از آن‌ها اخراج رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی لبنان بود موفق شدند تا ارتش این رژیم اشغالگر را از جنوبی لبنان اخراج کنند.

اما اولین نبرد و رویارویی جدی حزب‌الله لبنان با ارتش رژیم صهیونیستی به سال ۲۰۰۶ میلادی برمی‌گردد که در این سال رژیم اشغالگر قدس جنگی را با هدف نابودی حزب‌الله بر این گروه مقاومت لبنانی تحمیل کرد. ولی عملکرد بی‌نظیر رزمندگان حزب‌الله به خصوص در سایه فرماندهی توانمند و مقتدر «سید حسن نصرالله» موجب شد تا این جنگ بعد از ۳۳ روز با توافقی که دو طرف انجام دادند و امتیازات فراوانی که حزب‌الله از دشمن صهیونیستی گرفت به پایان رسید.

اقتدار حزب‌الله و چهار دهه بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان بعد از این پیروزی بزرگ در جنگ ۳۳ روزه در برابر دشمن تا دندان مسلح صهیونیستی فقط به حضور و فعالیت در عرصه نظامی اکتفا نکرد بلکه با برنامه‌ریزی فرماندهان خود وارد عرصه خدمت رسانی به مردم لبنان شد و با تاسیس موسسات مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و حتی سیاسی و همچنین با ایجاد شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی هرچه بیشتر خود را به مردم و ملت لبنان نزدیک کرد.

این گروه مقاومت لبنانی بلافاصله پس از پایان جنگ ۳۳ روزه با تشکیل مؤسسه جهاد سازندگی؛ بازسازی خرابی‌های ناشی از تجاوزات اسرائیل و ویرانی‌های ناشی از بلایای طبیعی را در دستور کار خود قرار داد که این موضوع نیز موجب شد تا هرچه بیشتر در دل مردم لبنان جای بگیرد. آن‌ها با گسترش فعالیت‌های خدماتی خود برای رفاه حال مردم لبنان حتی اقدام به جمع آوری زباله‌های شهری حومه جنوب بیروت و همچنین تأمین آب آشامیدنی حاشیه جنوبی بیروت کردند.

از دیگر فعالیت‌های حزب‌الله لبنان می‌توان به رسیدگی به امور بهداشتی و درمانی با احداث جمعیت اسلامی بهداشت و مراکز درمانی و بیمارستانی متعدد، فعالیت‌های آموزشی و ارائه خدمات کمک آموزشی به دانش‌آموزان، تأسیس بنیاد شهید در جهت ارائه خدمات متنوع به خانواده‌های شهدا و تأسیس کمیته امداد خیریه اسلامی در جهت حمایت از محرومان اشاره کرد.

امروز شاهد هستیم که حزب‌الله لبنان با رهبری و هدایت رهبر و فرمانده بزرگ خود یعنی «سید حسن نصرالله» به چنان درجه‌ای از قدرت و توانایی رسیده که بازدارندگی تضمین شده‌ای را برای مردم و ملت لبنان در برابر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. امروز حزب‌الله لبنان با ذخیره و انبار هزاران موشک در بالاترین سطح از آمادگی برای نبرد با دشمن صهیونیست و دفاع از آب و خاک لبنان قرار دارد.

اقتدار حزب‌الله و چهار دهه بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان در سال‌های بعد از جنگ ۳۳ روزه بیکار ننشسته و با پیشرفت و توسعه صنایع تسلیحاتی خود به موشک‌های نقطه زن، موشک‌های زمین به دریا و پهپادهای تهاجمی و شناسایی مجهز شده که می‌تواند در صورت بروز هرگونه جنگ و درگیری نظامی ضمن دفاع از آب و خاک لبنان نقاط حساس رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار بدهد. البته رژیم صهیونیستی هم از این موضوع آگاه بوده و همن امر هم موجب شده تا به غیر از زیاده‌گویی‌های بی‌فایده توسط سران و مقامات رژیم صهیونیستی در مقام عمل با احتیاط با حزب‌الله لبنان رفتار کند تا گرفتار جنگ بزرگ و نامعلوم در سرانجام نشود.

این گروه مقاومت لبنانی آنقدر در بطن جامعه قرار گرفته و از اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور خودآگاه است که چند ماه قبل و در پی بروز بحران سوخت در این کشور توانست با رایزنی و ارتباط با مقامات کشور ما از ایران سوخت وارد کرده و بحرانی که می‌رفت پایه‌های حکومت لبنان را فرو بریزد را بخواباند.

اقتدار حزب‌الله و چهار دهه بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی

در پایان باید گفت، در حال حاضر نیز بازدارندگی و قدرت حزب‌الله لبنان تا به آنجا گسترش یافته که هم اکنون لبنان و مقامات این کشور به پشتوانه قدرت و توانایی این گروه مقاومت در برابر زیاده خواهی‌ها و چشم طمع رژیم صهیونیستی نسبت به منابع نفت و گاز این کشور واقع در میدان «کاریش» مقاومت و ایستادگی کرده و امتیازی به این رژیم اتشغالگر نمی‌دهند. از آن طرف هم دشمن صهیونیست با وجود قدرتی، چون حزب الله جرات نمی‌کند که به منابع سرزمینی لبنان تجاوز کرده و نسبت به آن‌ها چشم طمع داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار