مشاور عالی فرمانده کل ارتش در قم:

خباثت و بی کفایتی آل سعود بارها تکرار شده است/ عظمت خون شهیدان تا ابد بر تارک مملکت می درخشد

مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: خباثت و بی کفایتی آل سعود در دوران جنگ تحمیلی و اعمال حج بارها تکرار شده و دستی که به ناحق به سوی مظلومان بلند شود، خواهد شکست.
کد خبر: ۵۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ - 26September 2015

خباثت و بی کفایتی آل سعود بارها تکرار شده است/ عظمت خون شهیدان تا ابد بر تارک مملکت می درخشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، امیر سرتیپ رضا خرّم طوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در سومین شب یادواره مشق عشق با بیان اینکه قم دیار فقه فقاهت، اندیشه و حکمت، شور و عشق و شهادت است، عنوان کرد: شهر قم مفتخر است که بارگاه حضرت معصومه (س) را در خود جای داده و آشیانه آل محمد(ص) است؛ قم شهر شهید زین الدین ها و لشکر 17علی بن ابی طالب(ع) است. شهیدان استان قم و نیروهای سپاه، ارتش، بسیج، شهربانی و ژاندارمری نقش تعیین کننده ای در دفاع مقدس داشتند و این از افتخارات قم است و امروز هم در نیرو های مسلح سهم بزرگ و تعیین کننده ای دارند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره مشق عشق تصریح کرد: از محاسن این یادواره پرداختن به جنبه های مختلف دفاع مقدس در 9 شب به صورت پیوسته می باشد در حالی که در برخی مراسمات به هیچیک از جنبه های علمی تخصصی، طراحی آموزشی و جنبه های معنوی از قبیل عرفان توکل، توسل معنویت و همچنین جنبه های حمایتی و پشتیبانی دفاع مقدس یرداخته نمی شود که جای تاسف دارد.

فرمانده قرارگاه راهیان نوردر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تلخ منا گفت: در این ایام که عید ولایت هست همه دل ها باید مسرور باشد ولی با بی کفایتی آل سعود چشم ها اشک بار و دل ها غصه دار شده است.

وی با بیان اینکه بی کفایتی های آل سعود قبلا نیز بارها تکرار شده است، ابراز کرد: در طول جنگ تحمیلی رژیم آل سعود طی دو سال 55 میلیارد دلار به دشمن ما کمک کرد در حالی که کل ذخایر ارزی ما هنگام شروع جنگ 6 میلیارد دلار بود.

خرّم طوسی ارتش با اشاره به اینکه عربستان مهبط وحی الهی است، به خیانت های های رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: آواکس های عربستان دقیق ترین اطلاعات خود از ایران را به عراق می دادند، بعد از جنگ نیز برخورد های بسیار تندی با حجاج داشتند و این موضوع تا به امروز ادامه داشته و جهان اسلام در مقابل این مسائل حساسیت نشان خواهد داد.

وی با بیان این نکته که دستی که به ناحق به سمت مظلومان بلند شود، گلوله ای که  شلیک شود و پایی که به سمت یمن باز شود، خواهد شکست، تاکید کرد: مطمئنا رژیم آل سعود تا زمانی که به جای حفظ و نشر اسلام و پایگاه توحید، دستور اربابان خود را اطاعت کند، در مسیر ذلت خواهد بود.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با اشاره به نقش و حضور مردم در عرصه های دفاع مقدس گفت: ما در آغاز جنگ 35 میلیون نفر جمعیت داشتیم؛ دو میلیون و 500 هزار نفر در ارتش و دو میلیون و 130 هزار نفر در بسیج خدمت می کردند.

وی ادامه داد: در آن دوران، پنج میلیون نفر مستقیم درگیر جنگ شده و خیلی ها در پشت جبهه به پشتیبانی پرداختند و این نقش تعیین کننده ملت ایران در جنگ می باشد.

خرّم طوسی در ادامه گفت: 2800 تن از شهدا، دانشجو هستند که نسبت به جمعیت دانشجویان تقریبا 3برابر سایر اقشار در دفاع مقدس است به جز روحانیون که البته، این قشر طلایه داران دفاع مقدس بودند و پنج برابر جمعیت خود در جبهه حضور داشته و یا به شهادت رسیدند.

دکترین جنگ ما اعتقادی و همراه با شور و عشق و شهادت طلبی بود

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه جنگ ابعاد مختلفی داشت، عنوان کرد: استراتژی و دکترین جنگی ما اعتقادی، علمی و اندیشه ای بود و در عمل، ایثارگری، حماسی و شهادت طلبی همراه با شور و عشق و ایثار بود.

وی همچنین با ارائه آمار دیگری از دفاع مقدس تصریح کرد: ما دو هزار و 887 روز مقاومت کردیم، 36کشور به طور مستقیم و 60 کشور به صورت غیر مستقیم با ما وارد جنگ شدند و اینجاست که ارزش کار شهدا، ایثارگران، ملت و نیرو های مسلح به خوبی مشخص می شود.

خرّم طوسی تاکید کرد: دشمن در طول جنگ به هیچیک از خواسته های خود که تصرف ذره ای از خاک ایران اسلامی و اختلاف افکنی بین مسلمانان و جنگ بین ملت ها بود، دست نیافت و این جاست که

عظمت خون شهیدان تا ابد بر تارک این مملکت می درخشد.

وی در پایان تاکید کرد: ما هرچه داریم از برکات مجاهدت های شهدا است و امروز در همه زمینه ها از قبیل حرکت های علمی و تلاش ها و فتح الفتوح ها مدیون خون شهیدان هستیم.

در این مراسم، از تعدادی از خانواده شهدای ارتش و پدافند هوایی به نام های برز آبادی، محمود عباسی، محمد محمد حسینی، ابوالفضل جعفری، جواد علی مددی، قاسم خیری سعادتی، الیاس پور عبادی، سید مصطفی خوشرو، هادی دلاور، سعید رجایی، علی جاوید، حسین جعفری نژاد، داود ابرقویی و عبدالله مهرورز با اهدای تندیس یادواره و هدایایی تجلیل شد.

سرهنگ مهران زرین زاده فرمانده آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی، سرهنگ اسدی فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام امیری رییس عقیدتی سیاسی آمادگاه شهید فراشاهی، زینی وند رییس اصناف استان قم و اقدسی مدیر عامل موسسه مالی کوثر استان قم از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

مراسم یادواره مشق عشق به همت پایگاه بسیج شهدای آذر حوزه چهار شهید ورزنده ناحیه بسیج امام حسین(ع)، همراه با سخنرانی و حضور مسئولان کشوری، لشکری و استانی و برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، نورافشانی و عملیات راپل، همزمان با هفته دفاع مقدس به مدت 9شب در بوستان شهدای آذر قم برگزار می شود.

در سومین شب مراسم، همزمان با اعلام عزای عمومی به مناسبت حادثه جانکاه منا، به جای مراسم نورافشانی، مراسم نوحه خوانی و آهنگ آیینی دمّام اجرا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار