دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

رونمایی از کتاب «در بند اروند» در مازندران

کتاب «در بند اروند» خاطرات شفاهی آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری امروز در مازندران رونمایی شد.
کد خبر: ۵۳۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷ - 29July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، در مراسمی با حضور آیت الله «علی معلمی» نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و جمعی از مسئولین و نویسندگان دفاع مقدس از کتاب «در بند اروند» در مصلای شهرستان قائمشهر رونمایی شد.

سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مراسم رونمایی از این اثر با اشاره به نقش مردم قائمشهر در انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: این شهرستان یکی از شهر‌های فعال در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و موضوع ساخت هفت‌تپه است.

وی با اشاره به اینکه هفت تپه زمان جنگ محل پشتبانی و آموزش نیرو‌های لشکر ویژه ۲۵ کربلا بود، اظهار داشت: پس از آن سالها احیای این مکان با محوریت نیروهای رزمنده این شهرستان رقم خورد و با نقشی که آیت الله معلمی در این موضوع دارد ابن‌ها همواره پیشرو هستند.  

سردار ملکی با بیان اینکه تدوین کتاب روحانیت در دفاع مقدس یکی از مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران است، گفت: تدوین کتاب آیت الله طبرسی، و چاپ کتب حجت الاسلام جعفری، حجت الاسلام رسولی و حجت الاسلام جمشیدی از نمونه‌های این تلاش است.

«مهدی خلیلی» نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری به سابقه آیت الله معلمی در انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این پدر شهید در دوران طلبگی با مکتب حضرت روح الله در ساری آشنا شد و این آشنایی سبب شد در طول شش سالی که در نجف حضور داشت، سه سال افتخار شاگردی ایشان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله معلمی از امام خمینی به عنوان شخصیت تأثیرگذار و تعیین کننده زندگی‌اش یاد می‌کند، افزود: ایشان به دلیل هجرت از ایران و گذر از رودخانه اروند برای رسیدن به تحصیلات عالیه در نجف و بیست سال بعد، شهادت فرزندش غلامعلی در این رودخانه، همواره یاد اروند با خانواده آیت الله معلمی است لذا عنوان کتاب «در بند اروند» انتخاب شده است.

خلیلی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی‌های خاطرات شفاهی آیت الله معلمی آن است که روایت روشنی از فضای سیاسی اجتماعی مازندران در پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد که برای پژوهندگان تاریخ محلی نیز قابل توجه و اسناد است.

وی افزود: این کتاب دارای ۸ فصل است و محوریت این کتاب در مورد کودکی، نوجوانی، طلبگی در ساری، ازدواج، تشکیل خانواده، طلبگی در نجف، قعالیت‌های سیاسی و انقلابی، مسئولیت‌های استانی، دفاع مقدس، شهادت فرزندان، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، سفر تبلیغاتی و برون مرزی، حضور در دفتر استفتائات رهبری، امامت جمعه در جویبار و قائمشهر، حضور در مجلس خبرگان رهبری، وفاداری به ولایت و انقلاب اسلامی است.

خلیلی با بیان اینکه پژوهش کتاب «در بند اروند» از سال ۹۴ توسط جانباز دفاع مقدس و دفاع از حرم سرهنگ ابکایی آغاز شد و تدوین آن تا سال ۹۹ زمان برد.

وی ادامه داد: این اثر به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در قطع رقعی بزرگ و ۴۶۰ صفحه تهیه شده است.

کتاب «در بند اروند» خاطرات شفاهی آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری به قلم «احمدعلی ابکایی» و «مهدی خلیلی» و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران توسط انتشارات «سرو سرخ» در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسیده است.

رونمایی از کتاب «در بند اروند» در مازندران

رونمایی از کتاب «در بند اروند» در مازندران

رونمایی از کتاب «در بند اروند» در مازندران

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار