گذری بر زندگی شهید «محمدعلی حسینی»

«محمدعلی حسینی» در لشکر ۷۷ خراسان راهی جبهه شد و با تمام وجود در زیر آتش دشمن مقاومت کرد و سر انجام روز بیست و یکم تیر ۱۳۶۷ در یک تک دشمن بعثی به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۳۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱ - 02August 2022

گذری بر زندگی شهید «محمدعلی حسینی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرباز شهید «محمدعلی حسینی» فرزند مهدی، روز هفتم اردیبهشت ۱۳۴۷ در خانواده‌ای متدین در شهرستان بیجار به دنیا آمد.

دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه کشور ما، پس از گذراندن پایه اول متوسطه از ادامه تحصیل باز ماند و در سن ۱۸ سالگی به خدمت مقدس سربازی اعزام شد.

محمدعلی در مراسم ملی مذهبی فعالانه حضور پیدا می‌کرد و بیشتر شب‌ها خانه را به مقصد شرکت در مساجد و پایگاه‌های سطح شهر ترک می‌کرد.

وی همیشه دیگران را به رعایت حجاب سفارش می‌کرد و چون باور داشت که پایه اصلی اسلام، دین است تاکید داشت همواره بر اعتقادات دینی و مذهبی خود پایبند باشید.

زمانی که رژیم بعثی عراق به کشورمان حمله کرد با اشتیاق فراوان به جبهه رفتند تا مدافع وطن و انقلاب اسلامی مان باشد.

پدر محمدعلی در مورد پسرش می‌گوید: پسرم برای کسب اجازه جهت حضور در جبهه به من گفت: پدر جان اجازه بده تا به جبهه بروم، حضور افرادی مثل من در جبهه واجب است تا جاده‌ها را از وجود مین‌های کاشته شده توسط دشمن پاکسازی کنیم، با این کار رزمندگان با اطمینان خاطر به پیش می‌روند و دشمن را شکست خواهند داد و آنان را از سرزمین مان بیرون می‌کنند.

محمدعلی علاقه زیادی به جبهه و شهادت داشت و می‌گفت: دوست دارم در راه اسلام و کتاب خدا به شهادت برسم.

با فشار دشمن در آخرین ماه‌های جنگ تحمیلی که بیشتر نیرو‌ها به مناطق عملیاتی اعزام شدند، محمدعلی نیز به اتفاق همرزمانش در لشکر ۷۷ خراسان راهی منطقه مقتل الشهدای فکه شد.

این سرباز فداکار با تمام وجود در زیر آتش دشمن مقاومت کرد تا اینکه سر انجام در روز بیست و یکم تیر ۱۳۶۷ در تک دشمن بعثی به شهادت رسید و پیکر مطهرش برای همیشه جاویدالاثر ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار