گذری بر زندگینامه شهید «مصطفی سلطانی»

ابراهیم کاکسوندی از شهدای استان کردستان است که در سال ۱۳۴۷ به دنیا آمد و پس از سال‌ها مجاهدت سرانجام در منطقه جنگی «هزار قله» مریوان به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۳۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹ - 09August 2022

گذری بر زندگینامه شهید «مصطفی سلطانی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرباز شهید مصطفی سلطانی فرزند ابراهیم روز ششم اردیبهشت سال ۱۳۵۲ میان خانواده‌ای متدین در روستای «شوراب حاجی» از توابع شهرستان قروه به دنیا آمد.

مصطفی دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد و با رسیدن به سن ۷ سالگی برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد.

وی تا پایان دوره ابتدای درس خواند بعد از درگذشت پدرش و به دلیل نبود امکانات تحصیلی و آموزشی از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باز ماند و در همان سن نوجوانی به همراه دیگر اعضای خانواده به امورات روستای از جمله دامداری و کارگری پرداخت.

مصطفی در سال ۱۳۷۱ و در سن قانونی با احساس وظیفه نسبت به وطن جهت انجام خدمت مقدس سربازی و دفاع از وطن عازم شد و بعد از پایان دوره آموزش‌های مقدماتی در لشگر ۸۱ زرهی ارتش عازم شهر «سرپل ذهاب» از توابع استان کرمانشاه شد.

وی پس مدت‌ها خدمت صادقانه به وطن، سر انجام روز پنجم تیر ۱۳۷۲ حین مأموریت نظامی در رودخانه «دیره» واقع در سرپل ذهاب غرق و به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از تشییع در زادگاهش (روستای شوراب حاجی) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار