ما مقاوم هستیم/

اعزام ۱۱۴ دانش‌آموز بیجاری به اردوی راهیان نور+ تصاویر

‌امروز ۱۱۴ نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهرستان بیجار به اردوی راهیان نور یادمان‌های دفاع مقدس «بوالحسن» و «سیرانبند» شهرستان بانه اعزام شدند.
کد خبر: ۵۳۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ - 30July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جدید، ‌امروز ۱۱۴ نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهرستان بیجار به اردوی راهیان نور یادمان‌های دفاع مقدس «بوالحسن» و «سیرانبند» شهرستان بانه اعزام شدند.

یادمان شهدای سیرانبند بانه در نقطه صفر مرزی قرار دارد که محل دفن ۱۰ شهید گرانقدری است که به دست گروهک‌های ضد انقلاب در سال‌های نخست انقلاب پس از ۹ ماه اسارت در آن محل به شهادت رسیده‌اند.

شهدای گمنام سیرانبند بانه، نماد مقاومت مردم کردستان در برابر دشمنان هستند و امنیت و آبادانی کردستان مرهون ایثارگری این شهداست.

بوالحسن از خاطره انگیزترین یادمان‌های دفاع مقدس در شمال غرب کشور به شمار می‌رود و رزمندگان بسیاری‌ در دو سال پایانی جنگ تحمیلی از اینجا پا به مناطق عملیاتی گذاشتند.

بوالحسن از عملیات کربلای ۱۰ یکی از معبرهای حرکت رزمندگان برای عملیات در مناطق مرزی و عمق خاک عراق بود و در اغلب عملیات برون مرزی انجام گرفته در ارتفاعات ماووت عراق، رزمندگان اسلام با عبور از این ناحیه و گذر از رودخانه چومان، توانستند به نقاط هدف دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار