یادداشت/ حسن علایی فعال

«مدافعان حرم»؛ پدیده بزرگ زمان

جریان مدافعان حرم موازنه قدرت در سطح منطقه را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد و باعث بوجود آمدن تجربه‌ای جدید در بعد نظامی، امنیتی و سیاسی در خارج از مرز‌ها برای جمهوری اسلامی شد.
کد خبر: ۵۳۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۱ - 01August 2022

«مدافعان حرم»؛ پدیده بزرگ زمانگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حسن علایی فعال به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهدای تازه تفحص‌شده خان‌طومان در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام نوشت: هنوز ابعاد گوناگون اقدامات، عملکرد و دستاورد‌های مدافعان حرم که طی سال‌های گذشته در سوریه و عراق انجام شد و هم‌اینک نیز جریان دارد، نه‌تنها برای مردم منطقه و جهان، بلکه برای مردم ایران نیز که خاستگاه این جریان بود به‌خوبی شناخته نشده است!

جهان در سال‌های نه‌چندان دور با ابعاد مختلف نقش و عملکرد مدافعان حرم در خنثی‌سازی یکی از پردامنه‌ترین و خطرناک‌ترین نقشه استکبار جهانی در منطقه راهبردی غرب آسیا آشنا خواهد شد.

«بحث مدافعان حرم جزو بحث‌های حیرت‌انگیز زمان ما است که حادثه‌ی بسیار مهمّی است. رزمنده‌ی سوری و لبنانی و عراقی و ایرانی و افغانی، همه در کنار هم در یک صف واحد و برای یک هدف حرکت می‌کنند؛ این چیز عجیبی است؛ این جزو پدیده‌های بزرگ زمان ما است و البتّه از همان برکات دفاع مقدّس است» (۱)

در این یادداشت، که برشی از یک یادداشت تفصیلی است، سعی بر آن است به مهم‌ترین دلایل لزوم و ضرورت پرداختن به موضوع مدافعان حرم اشاره شود. واقعه‌ی حیرت‌انگیزی که از سوی اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه سیاست و بین‌الملل از یک‌سو و اصحاب رسانه از سوی دیگر مورد غفلت قرار گرفته است.

هرچند نباید یادآوری تولیدات معدود سینمایی و تلویزیونی در این باره فراموش شود که در جای خود قابل‌ تمجید و ستایش است، اما باید اذعان کرد که در قبال عظمت و بزرگی موضوع مدافعان حرم تولید چند اثر سینمایی و تلویزیونی و حتی تألیف و انتشار ده‌ها کتاب نیز قابل‌ توجه و اعتنا نیست و قدر مسلم باید تلاش بیشتری انجام پذیرد.

۱- جریان مدافعان حرم در امتداد و از برکات دفاع مقدس
۲- شکست بزرگ‌ترین فتنه قرن توسط مدافعان حرم
۳- مدافعان حرم؛ ارتقاء بخش نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی
۴- جریان مدافعان حرم؛ نمودی از قدرت جمهوری اسلامی در تشکیل ائتلاف‌ منطقه‌ای

۵- مدافعان حرم؛ جلوه‌ای از تحقق بسیج جهان اسلام
۶- دفع خطر حاکمیت تحجر و سلفی‌گری توسط مدافعان حرم
۷- جریان مدافعان حرم مانع تجزیه کشور‌های اسلامی
۸- جریان مدافعان حرم مانع از فراموشی موضوع فلسطین

۹- مدافعان حرم؛ تأمین کننده امنیت نظام جمهوری اسلامی در خارج از مرز‌ها
۱۰-  جریان مدافعان حرم موجب افزایش وحدت ملی و یکپارچگی مردم سوریه
۱۱- جریان مدافعان حرم جایگاه جهاد و شهادت را به رخ جهانیان کشید
۱۲- جریان مدافعان حرم قدرت رهبری، مدیریت و نفوذ کلام رهبر معظم انقلاب را به جهانیان ثابت کرد

۱۳- جریان مدافعان حرم قدرت راهبردی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در ابعاد نظامی و امنیتی را به جهانیان نشان داد
۱۴- جریان مدافعان حرم قدرت نظام جمهوری اسلامی در بسیج مردم را نمایان کرد
۱۵- جریان مدافعان حرم شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان یکی از ممتازترین، برجسته‌ترین و بزرگ‌ترین استراتژیست‌های جهان به دنیا شناساند
۱۶- جریان مدافعان حرم نمود بارزی از قدرت تعیین‌کننده نیرو‌های بسیجی و مردمی است
۱۷- جریان مدافعان حرم زمینه‌ساز بروز و ظهور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان تعیین‌کننده‌ترین نیروی نظامی جهان

در پایان باید اذعان کرد که جریان مدافعان حرم موازنه قدرت در سطح منطقه را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد و باعث بوجود آمدن تجربه‌ای جدید در بعد نظامی، امنیتی و سیاسی در خارج از مرز‌ها برای جمهوری اسلامی شد. همچنین در بُعد داخلی جریان مدافعان حرم موجب افزایش اعتماد به نفس ملی نزد ایرانیان شد و به‌واسطه شهدایی که در این مسیر جانشان را فدا کردند یکبار دیگر فضای دل‌انگیز و پر از معنویت جهاد و شهادت و اشتیاق به شهادت در سراسر کشور حاکم شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها