نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس:

مهمترین ابزار ما برای جنگ شناختی جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام «محمودی‌زاده» گفت: عبودیت و بندگی خداوند، ولایتمداری و جهاد تبیین سه عامل موفقیت هر فرد است و مهمترین ابزار ما برای جنگ شناختی ادراکی امروز دشمن همین جهاد تبیین است.
کد خبر: ۵۳۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ - 01August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، در سومین شب از مراسم عزاداری دهه اول محرم‌الحرام که از ابتدای محرم هر شب و  به مدت 11 شب در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس واقع در میدان غدیر شیراز با مداحی حاج «رسول مومنی» برگزار می‌شود، شب گذشته حجت‌الاسلام «محمود محمودی‌زاده» نماینده ولی‌فقیه در سپاه فجر فارس با تفسیر آیات 77 و 78 سوره حج اظهار داشت: عبودیت و بندگی خداوند و نماز، اهل خیر بودن و ولایتمداری و جهاد به ویژه جهاد تبیین سه عامل موفقیت و فلاح هر فرد است و مهمترین ابزار ما برای جنگ شناختی ادراکی امروز دشمن همین جهاد تبیین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس ابتدا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سه ویژگی مهم برای عزارداری امام حسین(ع) برشمردند افزود: احساس و عاطفه نسبت به مصیبتی که بر امام حسین (ع) و یارانش وارد شده و خودش را در مرثیه‌ها و سینه‌زنی‌ها نشان می‌دهد اولین ویژگی عزادار حسین است و خلوص درون نیز دومین ویژگی این مراسم است.

حجت الاسلام محمودی‌زاده افزود:  معرفت دین سومین ویژگی است که با وجود آن عزاداری امام حسین (ع) رنگ و بوی دیگری می‌گیرد و اگر هرسه ویژگی در مجالس امام حسین (ع) اتفاق بیفتد نعم المطلوب است و هرکس بتواند از این اقیانوس بی‌کران صیدی ببرد برنده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس در ادامه با اشاره به آیات 77 و 78 سوره حج بیان کرد: خداوند در ابتدا با بیان آیه «یا ایها الذین امنوا ارکعوا واسجدوا واعبدوا ربکم وافعلوا الخیر لعلکم تفلحون» به عوامل رستگاری و فلاح و سعادت فرد اشاره کرده است.

وی افزود: همه به دنبال موفقیت و رستگاری هستند و خداوند در ابتدای این آیه با خطاب قراردادن مومنین، مرحله اول موفقیت را ایمان معرفی کرده همانطور که پیامبر نیز شرط فلاح و سعادت را در بعثت خود ایمان معرفی کردند.

حجت الاسلام محمودی‌زاده در ادامه تفسیر این آیه اولین مولفه فلاح و سعادت را نیز بندگی و عبودیت خدا دانست و خاطرنشان کرد: خداوند اولین مرحله ایمان را عبودیت و بندگی خدا دانسته و نماز را نیز به عنوان مصداق این عبودیت برشمرده و رکوع و سجود را به عنوان زیباترین نماد تعبد و خضوع  و چنین نمازی را عین عشق بازی با خدا معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس اظهار داشت: در ادامه این آیه خدا به مومنین فرموده فعل و کار خیر انجام بدهید تا رستگار شوید  و این همان مفهومی است که خداوند تحت عنوان فاستبقوا الخیرات از آن نام برده و از مومنین خواسته که در انجام کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه امام صادق(ع) فرموده اگر انسانی هزار سال عبادت کند و روزه بگیرد اما ولایت امام علی (ع) را نپذیرد حتی بوی بهشت به مشامش نخواهد رسید خاطرنشان کرد: شیعه واقعی و ولایتمدار قطعا رستگار می‌شود اما صرف عبودیت باعث رستگاری نمی‌شود و مومن واقعی باید امام زمان و ولی فقیه زمان خود را بشناسد.

حجت الاسلام محمودی‌زاده در ادامه با اشاره به آیه 78 سوره حج «وجاهدوا فی الله حق جهاده هو اجتبیکم وما جعل علیکم فی الدین من حرج» افزود: صرف ولایتمداری هم برای رستگاری کفایت نمی‌کند و باید اهل مجاهدت باشی یعنی تلاش و کوشش کنی و تلاشت را به کار بگیری و سختیها و حرج و موانعی که در مسیر تو قرار دارد را کنار بزنی تا رستگار شوی.

وی جهاد سخت و رودر رو با دشمن، جهاد مقاومت و روبرو شدن با دشمن در سرزمینی دورتر از سرزمین مادری، جهاد علمی با دشمنی که نمی‌خواهد تو به علوم دانش بنیان و علم روز دنیا دست بیابی و جهاد فرهنگی را از جمله مصادیق جهاد دانست و افزود: ما باید در همه این موارد ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس افزود: آنچه دشمنان ما امروزه علیه جامعه ما به کار برده‌اند جنگ ترکیبی و شناختی ادراکی است و راهکار مقابله با دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی جهاد تبیین است زیرا این جنگ در همه عرصه‌ها است و هدف دشمن از آن نیز ناامید کردن مردم از آینده و ناکارآمد نشان دادن نظام است و با شایعات و شبهات به این آتش دامن می‌زند و ما نیز برای پیروزی در این نبرد که مصداق فلاح است باید موفقیتهای نظام را به همه نشان بدهیم تا جامعه نسبت به آینده امیدوار باشد و توطئه‌های دشمن خنثی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار