رئیس جمهور:

روحیه شهادت‌طلبی عشایر قشقایی جلوه‌ای درخشان از غیرت و سلحشوری است

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: فداکاری، شجاعت و روحیه شهادت‌طلبی عشایر قهرمان قشقایی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تقدیم بیش از سه هزار شهید گرانقدر جلوه‌هایی درخشان از غیرت، دلاوری و سلحشوری است.
کد خبر: ۵۳۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ - 01August 2022

روحیه شهادت‌طلبی عشایر قشقایی جلوه‌ای درخشان از غیرت و سلحشوری استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، یادواره سرداران، امیران و ۳هزار شهید ایل قشقایی امروز دوشنبه در استان فارس برگزار شد.

«سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم با ابلاغ سلام‌های گرم و صمیمی حجت‌الاسلام والمسلمین  رئیسی، پیام ایشان را به یادواره ۳ هزار شهید ایل قشقایی قرائت کرد.

متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ان الله اشتری من المومنین أنفسهم وأموالهم بان لهم الجنه" (توبه، ۱۱۱ )

تاریخ ایران اسلامی مشحون از خاطره رشادت‌های عشایر غیور ایران در مبارزه با استبداد و استعمار و عطرآگین از خون شهدای بزرگوار این عزیزان است که به برکت بهره مندی از وجدان‌های بیدار و فطرت‌های زلال، به پیشگاه الهی تقدیم شده است.

عشایر غیور قشقایی ذخیره‌های معنوی کشورند که وفاداری به هویت اسلامی_ ایرانی و ایستادگی سرافرازانه آنان در مقابل توطئه‌های پرشمار بیگانگان در طول تاریخ، باعث گردیده همواره پرچم عزت و استقلال کشور در اوج و اهتزاز نگاه داشته شود.

فداکاری، شجاعت و روحیه شهادت طلبی عشایر قهرمان قشقایی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۳۰۰۰ شهید گرانقدر جلوه‌هایی درخشان از غیرت، دلاوری و سلحشوری است که ریشه در ایمان به کلمه طیبه توحید، دینداری خالصانه و تمسک به حبل المتین و ریسمان الهی وحدت اسلامی دارد.

مفاهیم متعالی و ارزش‌های اسلام نابی که امام راحل عظیم‌الشأن (ره) با تکیه بر آن‌ها انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و رهبر عزیز انقلاب (حفظه الله) به پشتوانه ملت شهیدپرور ایران و با بهره گیری از همان حقایق نورانی در برابر انبوه خصومت‌های ظلمانی نظام سلطه ایستاده‌اند و هویت و آرمان انقلاب را زنده نگه داشته اند.

سرداران، امیران، شهدا و علمای بزرگوار عشایر قشقایی مظهر شکوهمند ریشه‌های ایمان دینی در میان ملت ایران اند که انگیزه‌های عزتمندانه شان را هرگز نمی‌توان به چیزی کمتر از کسب رضای خداوند متعال فروکاست و مجاهدت رزمندگان دلاور و صلابت خانواده‌های صبور شهدای شان را جز در پیوند با انگیزه‌های الهی نمی‌توان تحلیل و تفسیر کرد.

اینجانب صمیمانه‌ترین سلام‌های خود را به عشایر عزیز و گرانقدر قشقایی تقدیم داشته و به ارواح طیبه شهدای والامقام این خطه دلاور پرور، درود می‌فرستم و اطمینان دارم همچون گذشته روحیه دلیری، ظلم ستیزی و عزت آفرینی ایل قشقایی، الهام‌بخش نسل‌های آینده انقلاب خواهد بود و برای کشور عزیزمان، آینده‌ای درخشان و پرشکوه رقم خواهد زد.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این یادواره ارزشمند، از پدران، مادران و خانواده معزز شهدا و همه رهروان راه افتخارآفرین شان، التماس دعا دارم؛ و السلام علیکم و رحمة الله»

سید ابراهیم رئیسی

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار