مدیرعامل سابق خانه هنرمندان ایران:

خانه هنرمندان ظرفیتی برای فرهنگ و هنر کشور است

رجبی معمار با تاکید براینکه خانه هنرمندان در دوره جدید شهرداری مورد بی‌مهری قرار گرفته است، گفت: خانه هنرمندان ظرفیتی برای فرهنگ و هنر کشور است که باید به آن توجه کرد.
کد خبر: ۵۳۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ - 01August 2022

خانه هنرمندان ظرفیتی برای فرهنگ و هنر کشور استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین تکریم و تجلیل از مجید رجبی‌معمار رئیس خانه هنرمندان ایران و معارفه محمدمهدی عسگرپور در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مسجدجامعی: فرهنگ و هنر فوق سیاست است

در ابتدا، احمد مسجدجامعی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مجید رجبی‌معمار را یکی از مدیران با اخلاق معرفی کرد و در تشریح این مولفه اخلاقی اظهار داشت: اخلاق دارای ابعاد باطنی است و رجبی‌معمار به‌دلیل آنکه دغدغه مردم و اهل هنر را داشته است، دارای این مراتب اخلاقی بود.

وی به نقش‌آفرینی رجبی معمار در مرتفع کردن مشکلات فیلم موج مرده حاتمی‌کیا برای نمایش در جشنواره فجر اشاره کرد و گفت: در موضوع فیلم حاتمی‌کیا برای اکران در جشنواره فجر رجبی معمار وارد کار شد و مشکل را برطرف کردیم.

مسجدجامعی با تاکید براینکه رجبی‌معمار ادای اخلاق در نیاورده است، افزود: رجبی معمار برای ایران و هنر و هم‌بستگی کشور می‌سوزد و این ویژگی وجوه متفاوت ایشان است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد و خاطره مرحوم حبیب‌الله صادقی گرامی‌داشت و افزود: هنر فوق سیاست و ایدئولوژی است و بخاطر توجه به این مسئله رجبی‌معمار در تلویزیون و خانه هنرمندان موفق بوده است.

وی با تاکید براینکه عمر مدیریت فرهنگی در کشورمان از عمر مدیریت سیاسی کمتر است، گفت: محمدمهدی عسگرپور در خانه هنرمندان یک فرصت مناسب برای فعالیت فرهنگی دارد چراکه خانه هنرمندان دارای جایگاه الگوسازی برای فرهنگسرا‌ها و حتی سراسر کشور است.

مسجدجامعی با بیان اینکه هیئت‌امنای خانه هنرمندان باید از موجودیت این خانه حمایت کنند، افزود: در شرایط سخت اقتصادی باید در رفع مشکلات مالی خانه هنرمندان در جهت روشن ماندن چراغ آن اهتمام داشت.


وی به لزوم ارتباط هنر با مردم اشاره کرد، گفت: آبروی خانه هنرمندان، آبروی فرهنگ و هنر و کشور است که باید حفظ ابروی کرد.

ایاذی: نقش‌آفرینی رجبی‌معمار در ایجاد روایت فتح

در ادامه، محمدهادی ایاذی از مسوولین پیشین وزارت بهداشت به آشنایی ۴۰ ساله خود با رجبی‌معمار اشاره کرد و با بیان اینکه او در جریان هشت سال دفاع مقدس فعالیت زیادی داشت و با شهید آوینی در ایجاد روایت فتح همکاری داشت، گفت: مجید رجبی‌معمار هرجا فعالیت کرد، موفق بود.

وی به جریان‌سازی رجبی‌معمار در تلویزیون پرداخت و گفت: برنامه "محله ما" که به‌موجب آن ۱۷۰ مستند و کتاب از محلات تهران تولید شد و به‌جرأت می‌توان گفت درباره تهران بی‌نظیر بود، از دستاورد‌های مدیریت رجبی‌معمار بود.

ایاذی سیاست مدیریت شهری در گذشته را حمایت از خانه هنرمندان دانست و تاکید کرد: امیدواریم این حمایت‌ها در دوران جدید ادامه داشته باشد و ارشاد و مدیریت فرهنگی شهرداری در این زمینه فعالیت کند.

وی با تاکید بر حفظ هویت مستقل خانه هنرمندان گفت: امیدوارم شاهد توسعه فعالیت‌های این مجموعه باشیم.

در ادامه، محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان با اشاره به اینکه رجبی‌معمار مسوولیت یک مرکز مهم فرهنگی را برعهده داشته است، گفت: در کشورمان اساسا فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر دشوار است.

وی به مقررات هزار صفحه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و با تاکید براینکه تقریبا چیزی برای حمایت از مجموعه‌های صنفی وجود ندارد، گفت: توضیح چگونگی مجموعه‌های صنفی در ایران سخت است.

این مدیر فرهنگی به اخلاق و منش رجبی‌معار اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی زیست‌بوم کشورمان در عرصه‌های فرهنگی توسط یک مدیر فهم شود او یک مدیر خوب است.

رجبی‌معمار: خانه هنرمندان ظرفیتی برای فرهنگ و هنر کشور است

مجید رجبی‌معمار رئیس سابق خانه هنرمندان در ادامه انتخاب محمدمهدی عسگرپور در مسوولیت خانه هنرمندان را تبریک گفت و با تاکید براینکه عسگرپور بهترین گزینه برای مدیریت این مجموعه است، گفت: وفاق ملی و با هم بودن ملت مهم است.

وی با تاکید براینکه ارزشمندی شهید همت و شهید باکری بخاطر ارزش انسانی آن‌هاست، به ذکر خاطره‌ای از گریه‌های شهید همت پرداخت و گفت: ارزش همت و باکری به درجه و جایگاه نبود بلکه بخاطر انسانیت آن‌ها بود.

مدیرعامل سابق خانه هنرمندان با بیان اینکه اساسنامه خانه هنرمندان تاکید دارد این خانه نباید فعالیت سیاسی داشته باشد، افزود: من وابستگی با هیچ جریان سیاسی ندارم.

رجبی‌معمار نمایشگاه ۸۲۰ شهید هنر‌های تجسمی را یکی از بهترین برنامه‌های خانه هنرمندان طی سال‌های گذشته معرفی کرد و افزود: خانه هنرمندان در دوره جدید شهرداری در بایکوت کامل قرار داشته است درحالی که ما حدود و خطر قرمز‌های کشور و مفاهیم دینی را بلد هستیم.

وی گفت: امیدوارم شهرداری تهران قدر مدیریت جدید خانه هنرمندان را بداند لذا انتظار داریم فضا برای همکاری ایجاد شود چراکه خانه هنرمندان در غرب آسیا و حتی بسیاری از کشور‌های اروپایی نمونه ندارد و این مجموعه ظرفیتی برای فرهنگ و هنر کشور است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار