وزیر دفاع خبر داد؛

برپایی نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های دفاعی ایران در آینده نزدیک

امیر سرتیپ آشتیانی از افتتاح نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های دفاعی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۳۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ - 02August 2022

برپایی نمایشگاه بزرگ دستاورد‌های دفاعی ایران در آینده نزدیکبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاح نمایشگاه «قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان» با بیان اینکه وزارت دفاع مسئولیت تولید قدرت و ارتقاء توانمندی‌های صنعتی دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد، اظهار داشت: در این مسیر از سرریز تولیدات در حوزه‌های غیرنظامی برای ارتقاء سطح صنعت کشور استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: دستاورد‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، شامل هزار و ۱۰۰ محصول در حوزه‌های مختلف است که در این مسیر، ما به ارتقاء توانمندی‌ها و قابلیت‌های صنعتی پرداختیم.

وزیر دفاع ادامه داد: ما بومی‌سازی محصولات، عمق‌بخشی به دانش و فناوری و هم‌افزایی بین مجموعه‌های مختلف کشور را در دستور کار قرار دادیم و هم‌اکنون با بیش از پنج هزار شرکت دانش‌بنیان همکاری می‌کنیم.

امیر آشتیانی در پایان از افتتاح یک نمایشگاه بزرگ از دستاورد‌های دفاعی کشور در آینده نزدیک خبر داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه فناوری‌های بسیاری در حوزه دفاع توسعه پیدا کرده است، گفت: این توسعه به دو قسم بوده که یک بخش سرریز حوزه دفاعی است و یک بخش تکنولوژی‌هایی که در حوزه غیرنظامی توسعه یافته است.

«سورنا ستاری» خاطرنشان کرد: ایجاد ظرفیت‌هایی مانند این نمایشگاه باعث می‌شود تا آشنایی با توانمندی‌های هر دو بخش صورت بگیرد.

بنابراین گزارش، نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان، شامل بخش‌های حمل و نقل (زمینی، دریایی و هوایی)، سلامت، ایمنی و تجهیزات پزشکی، انرژی (نفت، گاز، انرژی‌های نوین)، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سایبری، زیرساخت عمران و معدن، مواد، پتروشیمی، امنیت غذایی و کشاورزی و لوازم خانگی، زیرساخت‌های قطعات الکترونیک و داده‌های مکان‌محور است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها